Senaste nytt

Transit Montreal med Air Canada - Baggage

Sticktown

Medlem
Letar första resa åt dotter som skall resa ensam till Vancouver från CPH i sommar. Ett vettigt alternativ verar vara Air Canada med byte i Montreal. Min fråga till panelen är om hon kommer behöva hämta ut sitt baggage i Montreal (som man måste i USA) och sedan polletera det igen, eller om det kan tänkas gå hela vägen direkt till Vancouver. Någon som vet?

Flög med Austrian till montreal och vidare med Air Canada till Toronto, bagaget gick hela vägen. Från Air Canadas sida

"Enjoy swift, smooth, and punctual transfers all in one place at Toronto (YYZ), Montréal (YUL), Vancouver (YVR), and Calgary (YYC) airports. No more terminal hopping and luggage rechecks - your bags will be transferred to your next Air Canada flight."

Dock är Montreal känt för försenade bagage enligt de som jobbade med försenade bagage åt Air Canada i Toronto. Flög via Montreal både dit och hem och bagagen fastnade i Montreal bägge gångerna med ca 1.5h connection.

SAS flyger ju numera till Seattle, i guess att det finns feeder därifrån till Vancouver, trots att det "bara" är 30mil emellan. (Till Portland - samma avstånd ungefär, finns det till)

Nu vet jag inte hur gammal eller äventyrlig din dotter är, men jag har rest till Vancouver med tåg från Seattle (tar 4 timmar) - en vacker tågresa som kostar ca 50 dollar.
Och har man lite tid över kan man istället ta båt/sjöplan till Victoria och ta en natt där och sen buss/färja till Vancouver.

Toppen