Senaste nytt

Transferbuss T5-T2 Arlanda

cbroxe

Medlem
Hej vänner!

En fråga. Vart går bussen från T5 till T2 (Schengen transfer) nuförtiden? Hur lång tid kan man få vänta? Brukar det ta typ 20 min i väntan enligt nedan?
Jag har en flight med AirBaltic från T2 men vill gå in i T5 först för att besöka AMEX loungen. Vilken busshållplats är närmast loungen?

Så här ser det ut på Swedavias hemsida.

För dig som ska resa inom Schengen mellan Terminal 2 och Terminal 5 finns en transferbuss. Bussen stannar på följande ställen:

• Gate 61C i Terminal 2
  • Transfergate T11 vid förbindelsegången mellan Gateområde C och övriga terminaler i Terminal 5
  • Gate F5 i Terminal 5.
Bussen trafikerar dagligen mellan 05:30-22:00. Påkalla upphämtning genom att trycka på knappen vid transferhållplatsen. Bussen kommer inom 20 minuter.”

Utifrån detta antar jag att Transfergate T11 är närmast. Kan bara inte se framför mig vart den är… är det nedanför SAS loungerna? Stort tack på förhand.

Mvh

Hej vänner!

En fråga. Vart går bussen från T5 till T2 (Schengen transfer) nuförtiden? Hur lång tid kan man få vänta? Brukar det ta typ 20 min i väntan enligt nedan?
Jag har en flight med AirBaltic från T2 men vill gå in i T5 först för att besöka AMEX loungen. Vilken busshållplats är närmast loungen?

Så här ser det ut på Swedavias hemsida.

För dig som ska resa inom Schengen mellan Terminal 2 och Terminal 5 finns en transferbuss. Bussen stannar på följande ställen:

• Gate 61C i Terminal 2
  • Transfergate T11 vid förbindelsegången mellan Gateområde C och övriga terminaler i Terminal 5
  • Gate F5 i Terminal 5.
Bussen trafikerar dagligen mellan 05:30-22:00. Påkalla upphämtning genom att trycka på knappen vid transferhållplatsen. Bussen kommer inom 20 minuter.”

Utifrån detta antar jag att Transfergate T11 är närmast. Kan bara inte se framför mig vart den är… är det nedanför SAS loungerna? Stort tack på förhand.

Mvh

Du åker från F5. Stiger av 61C. Tar inte många minuter.

Nu har jag bara åkt åt andra häller. Efter besök på Pontus går man till F5 och tar bussen till T2, finns skyltat var denna gate är, ligger innan F potentially en våning need där man brukar gå ut från F.

Borde vara smidigast även åt andra hållet, då C väl är gamla T4.

• Gate 61C i Terminal 2
  • Gate F5 i Terminal 5.

Mvh
T11 är precis en våning ned från gateområde D, vid toaletterna och där man går ut i bagagehallen (eller vidare till förbindelsegången till gateområde C). Närmsta hållplats för dig är F5.

Första avresan från T2 på över ett år. Vill bara bekräfta att transferbussen airside från T5 är lika smidig som tidigare, mellan 05:30-22:00.

IMG_7651.jpeg

Svaret står nog ii en annan tråd men hittar det inte
Reser man med KLM kan man besöka SAS loungen i T5 Innan avresan från T2?
Reser i C och är EBD

Toppen