Senaste nytt

TopBonus Gold - vilken OneWorld-lounge på London Heathrow?

Johan67

Medlem
Ankommer till LHR med BA Premium economy från DXB och ska vidare till ARN.

Är TopBonus Gold.

Vilken är den bästa lounge jag får tillträde till?

Ankommer till LHR med BA Premium economy från DXB och ska vidare till ARN.

Är TopBonus Gold.

Vilken är den bästa lounge jag får tillträde till?
Är Airberlin TopBonus Gold oneworld Sapphire?
Det är inte självklart för andra att veta vilken nivå av oneworlds bonusprogram så det vore önskvärt att du lägger till den viktiga informationen.

Om du flyger med British Airways ut från London Heathrow, blir det inte Terminal 5?
I så fall Galleries Club i South eller i North (direkt efter säkerhetskontrollen), om det är oneworld Sapphire.

Jag har också OneWorld Sapphire och ska åka med American Airlines till USA från terminal 3. Jag reser 09:45 am och är således intresserad av loungen med den bästa frukosten. Jag har även Priority Pass. Vad rekommenderas?

Nu har jag inte prövat business loungerna på Heathrow T3 på länge men jag har en känsla av att det är ungefär samma frukost i alla tre (AA, CX och BA). Scrambled egg, bacon, toast samt yogurth och lite frukt. Skulle inte förvåna mig om det är samma cateringfirma. Generellt sett tror jag CX lounge är bäst följt av BA och AA.

Cathay alla gånger.
Americans lounge är ganska meh IMHO. Galleries (BA) är OK, men oftast ganska full och inget att skriva hem om; ibland har det också varit diskussion om insläpp vid resa med annan carrier.

Se bara till att det inte är just TopBonus Gold du har (som trådrubriken säger), det är väl till och med mindre värt än vad Hilton Gold är i agehalls ögon;)

Beroende på när du åker har kanske Qantas öppnat sin lounge i London. Vet inte riktigt hur tidtabellen ser ut men det är under hösten i alla fall... Enligt dem själva.

Mitt rutt har ändrats och jag kommer flyga ifrån terminal 5 istället med Iberia till Madrid. Kan man röra sig relativt smärtfritt mellan olika terminaler på Heathrow? Vilken lounge rekommenderas nu?

Toppen