Senaste nytt

Tips på smidigt resmål med småbarn

Rodnt

Medlem
Hej!

Min fru och jag och våra två barn (4 & 1 år) vill åka på sol, bad och lekresa i November. Söker tips!

Först tänkte jag All inclusive till Kanarieöarna eller nåt, bamseklubb osv. Aldrig provat och trodde aldrig jag skulle, men barn förändrar mycket :)

Men det är dyrt.. Kanske finns det någon som har något bra tips på alternativ?

Vi tänkte vara borta ca en vecka, full flexibilitet på veckodagar och när vi ska åka. Resan ska va smidig så jag tänker max 1 byte och gärna relativt kort. Resmålet ska såklart vara varmt nog för att bada, och det får gärna ha hotell med roliga pooler och lekplats(er) för 4-åringen. Om det är all inclusive eller inte är skitsamma egentligen, faciliteterna är viktigare.

Betala som vanligt eller eurobonuspoäng

Har inget tips för en vecka, men kan för en längre resa tipsa om Bali/Seminyak och hotellet Ramada Encore.
Fantastiskt poolområde där personalen engagerar sig i barnen och håller koll. Restaurang/pool etc omringas av hotellet. Väljer man ett rum med direkt poolaccess så har man det bra.

Har bott där flera gånger och då inte lämnat hotellområdet. Vill man åka iväg så finns det shuttlebuss.

Frukosten är helt fantastisk!

Tack, men vi hoppas hitta något med en kortare resväg. Om det nu finns något sådant ställe som är varmt i November?

Cancun brukar man kunna nå med ett byte, de har en hel del all-inclusive. Vissa väldigt bra och andra lite enklare. Den jag har varit på var kanon (en i Excellence kedjan), men den var bara för vuxna.

Om ni kan tänka er början av november så bör Cypern eller Costa del Sol (Malaga) fortfarande ha okej väder då. Slutet av november blir det svårare. Jag antar att Egypten inte är av intresse? Smidigt är inte det första ordet jag förknippar med Egypten men de har ju väldigt mycket all-inclusive.

Bara konstatera sydeuropa i november är generellt inte sol/badvänligt. Testat Algarve. Spanska sydkusten Portugal Estorilkusten osv osv. Har man tur OK annars regn blåst och fukt. Nordafrika inte mycket bättre.
I ert fall med endast en vecka skulle jag valt allinclusive i Emiraten. Behöver inte vara stressiga Dubai Tex Hilton har flera familjevänliga resorts bla Raz Al Kaima (stavning? )

Ja det förutsätter att man stannar på området, för att säga det en tredje gång ;) men kan man tänka sig det så är det betydligt mer prisvärt än något annat som diskuteras här.
Och Egypten har ju något att komma med, en upplevelse där man helt slipper skräniga försäljare - en helt fantastisk och lättillgänglig undervattensvärld! Alla AI-hotell har mig veterligen en egen bit strand, antingen vid hotellet eller med gratis shuttle. Vi har provat snorkla i Karibien, Filippinerna och Australien, men det är fortfarande inget som kan toppa Egypten när det gäller lättåtkomlig snorkling av toppklass.
Förlåt utsvävningen, ni kanske inte ens gillar snorkling :oops:

Toppen