Senaste nytt

Tips på område att bo i och aktivitet för 1,5 dygn i Saõ Paulo

Johan Gott

Medlem
Vi landar på morgonen kl 7 på GRU och reser vidare på kvällen dagen efter kl 20. Vi tar tacksamt emot tips för:

-Område att bo i

-Lämplig aktivitet/sevärdhet

-Bästa transportalternativ till/från flygplatsen
 

Rasmuss

Medlem
Var där i Nov och jobba, hade en helg att fördriva i Sao Paulo.

Jag rekommenderar att bo nära Parque Ibirapuera, schysst stor park med massor av liv och rörelse. Där kan man traska runt fritt, dricka ur kokosnötter och spara på brassar, finns två museum i parken också.
Bodde på Marriott Executive Apartments, låg i ett bra område och gång avstånd till Parken. Bra service och sängar, dock märks det att hotellet har några år på nacken.

Boka även bord på Churrascaria Fogo de Chao, väldigt populär köttrestaurang i Sao.

Transport - Bara att ta en av de "blåa taxin" från flygplatsen, då säger du vart du ska och betalar direkt i en informationsdisk vid flygplatsen.

Om Pengar inte när några problem och ni bara är där över en natt kanske skulle ni sattas på Hotel Unique, ett av de finaste hotellen Sao Paulo har att erbjuda.
 
Last edited:

FFlash

Medlem
Jag har aldrig gillat Sao Paulo så kan inte ge tips på aktiviteter men däremot kan rekommendera att kolla IHG pointbreaks för boendet, InterContinental lär vara på listan för 15000 poäng, bookable på måndagen.

EDIT: okej, kanske jag tipsar ändå något: boka bord på någon av churrascarias, t.ex. Fogo de Chao som nämnts ovan. Speciellt om du inte tidigare testat en brasiliansk rodizio. Om Sao Paulo har något att erbjuda så finns det massor av goda restaurang där
 

elfred

Medlem
Annars är Uber ett bra alternativ från Guarulhos. På terminal 3 har dom en egen stolpe - vid Departures, ungefär vid check-in H. Jag betalade 66BRL nu i januari för en tripp till Avenida Paulista.
 

jumbooze

Medlem
Ökad risk för Gula Febern i Sao Paulo, det var många i Argentina som vaccinerade sig, vet ej om du behöver det men kan vara värt att undersöka
 
Toppen