Senaste nytt

Tips på hotell vid Suvarnabhumi i Bangkok för en natt?

joa

Medlem
Ser ut som det behöver bli en natt i Bangkok innan vi drar vidare inrikes från Suvarnabhumi Airport.
Tips på hotel som ligger smidigt till vid arrival, men även nära till domestic incheck tidig morgon.
Tänker oss nog att vi drar in till "stan" den dagen vi landar några timmar och strosar omkring så närhet till smidigt transport gör ju ingen, men det är inte det viktigaste.
Att hotellet är top notch spelar ingen roll. Vi behöver bara någonstans att sova...

Förra sommaren bodde vi en natt på Novotel Bangkok Suvarnabhumi Airport då vi hade 24h overlay. Mkt bra hotell, shuttle till från flygplatsen (3-4 min). In och utcheckning dygnet runt.
En bra stor pool, poolbar och grönska.
Vi tog Gran tlll närliggande malls/marknader.
Rekommenderas helt klart.

kan varmt rekommendera Courtyard by Bangkok Savarnabhumi Airport. Bodde där en natt i februari och skulle bo där igen. Rymligt rum, bra frukust och en härlig pool. Otroligt trevlig personal. Gratis transport till flygplatsen

Kanske kan denna tråden hjälpa

För bara en snabb övernattning så har jag valt Floral Shire typ 5 ggr genom åren. 150-200kr med transfer.
Är på väg hem från BKK nu, hade 2 nätter, men kände inte för att åka in till stan. Bodde på The Cottage, pool access room med bra frukost och transfer för 400kr. Shopping mall, lokala restauranger och food courts runt hörnet. Courtyard som nämns ovan här ligger i närheten. Funkade bra för mig. Om inte kostnad spelar nån roll så är väl Novotel bekvämast.

Alla hotell förutom Novotel tar typ 10 minuter. Att ha förbokad transfer är inte alltid bäst, kan behöva vänta 30 min ibland, då känner man för att bara gå ut o ta en taxi/Grab för småpengar.

Taxi från BKK är ju väldigt uppstyrt med voucher och grejor nu så ofta är det tillochmed ett bättre alternativ än grab eller hotell-transfer (som är gratis men kan ta tid).

Vill man bo lite flådigare på en layover så är Divalux Resort & Spa ca 15 min från flygplatsen ett bra alternativ samtidigt som det är en billigare penning än Novotel.

Bodde på Suvarnabhumi Ville Airport Hotel i vintras för en övernattning.
Dög alldeles utmärkt, är runt 1/6 av priset på dom stora kedjorna som ligger närmare terminalen, jag personligen tycker Novotel är alldeles för högt prissatt för att jag ska anse vara värt att bo där, oftast dubbelt så dyrt som Novotel'en inne i centrala Bangkok.

Förra sommaren hade jag en natt i Bangkok också och istället för Novotel vid flygplatsen bodde vi på Novotel Bangkok Bangna, då vi inte hade någon stress upp på morgonen så va den 20 minuters resan helt ok för att spara lite pengar och slippa bo på något man inte vet om det kommer va fräscht eller inte.
Priset på Novotel Bangna är ungefär 1/4 av Novotel vid flygplatsen.

Har man inte blodigt mycket tid på morgonen och inte är så knusslig hade jag valt Suvarnabhumi Ville Airport Hotel, väldigt bra värde för dom 340:-/natten och inte många minuter i en Grab till terminalen sen!

Har man lite mer tid på morgonen men vill bo på ett lite "schysstare" hotell så är Novotel Bangna utmärkt också, hade väldigt mycket bättre rum än hotell i den prisklassen, som förra sommaren låg kring 470:-/natten.

Och är man en slav under hotellkedjorna blir det lätt att man tar sig en liten bit från flygplatsen för att spara pengar :D

kan varmt rekommendera Courtyard by Bangkok Savarnabhumi Airport. Bodde där en natt i februari och skulle bo där igen. Rymligt rum, bra frukust och en härlig pool. Otroligt trevlig personal. Gratis transport till flygplatsen
Var där över dagen när jag mellanlandade och de löste ett rum från 06:00-23:00. Riktigt trevligt hotell. Kan verkligen rekommenderas.

Förra sommaren bodde vi en natt på Novotel Bangkok Suvarnabhumi Airport då vi hade 24h overlay. Mkt bra hotell, shuttle till från flygplatsen (3-4 min). In och utcheckning dygnet runt.
En bra stor pool, poolbar och grönska.
Vi tog Gran tlll närliggande malls/marknader.
Rekommenderas helt klart.

Jag har bott här ett par gånger för några år sedan. Tyckte att det var mycket bra. Som jag minns det så fanns det en gångtunnel direkt till hotellet. Det tog nog inte mer än 5 minuter att gå. Men jag tyckte att det var ganska dyrt. Att jag bodde här berodde på att jag anlände ganska sent och skulle flyga vidare ganska tidigt dagen efter. Normalt sett när jag reser till Bangkok i jobbet så bor jag på hotellet nedan.

Bodde på Suvarnabhumi Ville Airport Hotel i vintras för en övernattning.
Dög alldeles utmärkt, är runt 1/6 av priset på dom stora kedjorna som ligger närmare terminalen, jag personligen tycker Novotel är alldeles för högt prissatt för att jag ska anse vara värt att bo där, oftast dubbelt så dyrt som Novotel'en inne i centrala Bangkok.

Förra sommaren hade jag en natt i Bangkok också och istället för Novotel vid flygplatsen bodde vi på Novotel Bangkok Bangna, då vi inte hade någon stress upp på morgonen så va den 20 minuters resan helt ok för att spara lite pengar och slippa bo på något man inte vet om det kommer va fräscht eller inte.
Priset på Novotel Bangna är ungefär 1/4 av Novotel vid flygplatsen.

Har man inte blodigt mycket tid på morgonen och inte är så knusslig hade jag valt Suvarnabhumi Ville Airport Hotel, väldigt bra värde för dom 340:-/natten och inte många minuter i en Grab till terminalen sen!

Har man lite mer tid på morgonen men vill bo på ett lite "schysstare" hotell så är Novotel Bangna utmärkt också, hade väldigt mycket bättre rum än hotell i den prisklassen, som förra sommaren låg kring 470:-/natten.

Och är man en slav under hotellkedjorna blir det lätt att man tar sig en liten bit från flygplatsen för att spara pengar :D
Novotel Bangkok Bangna är nog det hotell jag bott på flest nätter i Bangkok. Det ligger typ halvvägs mellan staden och flygplatsen. För mig har det varit praktiskt att bo här, ganska nära in till staden om man vill dit men eftersom jag varit där för jobbets räkning så är det skönt att det är relativt nära flygplatsen och dessutom åt rätt håll för mina leverantörsbesök.

Omgivningen är dock inte så fantastisk om man vill ta sig en kvällspromenad. Inte för att man skulle känna sig rädd, men det finns inga bra utrymmen att gå runt på och inte så mycket spännande att se. Vill man äta någon annanstans än på hotellet så är valfriheten begränsad. Jag brukade korsa motorvägen (på en gångbro :)) och käka på en kosherrestaurang när jag ville ha något annat. Nu är detta också ett par år sedan så det kan ju ha förändrats.

Toppen