Senaste nytt

Tips på bra bonusresor hem 29-30e nov från Bangkok

Behöver lite hjälp / tips att söka rätt på ett alternativ till min bonusresa hem.

Jag hade en 2-4-1 award inbokad imorgon (min första First) där FRA-HND-BKK var höjdpunkten (Lufthansa och Thai F). Tyvärr kom ju strejken ivägen så nu är den inställd. Det har dock löst sig (än så länge) dit då jag blev ombokad till på fredag. Då jag bara planerade att stanna 2 nätter hade jag bokat hem på måndag. Med min nya bokning landar jag i BKK under söndagen vilket bara ger 1 natt i BKK.

Hade inte varit helt fel att stanna 2-3 nätter i BKK men jag har problem att hitta trevliga resor hem.
Just nu har jag BKK-HND med Thai F (23:55-06:55) och sen ANA F HND-FRA 11:20-15:40 (ANA-resan är alltså den 29e).
Problemet är att hitta roliga alternativ den 29e eller 30e från Bangkok (i absolut värsta fall den 1e). Någon som har intressanta alternativ till Arlanda eller Köpenhamn?

Last edited:
Inget är ju roligare än ANA F men det går en flight med Thai i F Nov 30 BKK-LHR och sedan kan du åka vidare till ARN. Det finns platser HND-MUC Dec 1 i F. Du kan ta dag eller kvällsflighten dagen innan med Thai i F BKK-HND.

Nej, det är ju det som är problemet, alltså att man inte gärna byter bort ANA F som jag såg fram emot. Nu kommer jag ha Thai F dagflyg mellan HND och BKK så det hade varit roligt att testa något annat. I "värsta" fall får jag stå ut och njuta extra av ANA F hem....
Annars skulle man kanske försöka hitta någon lösning där man mellanlandar med Lufthansa F i MUC så att man får en bra F-lounge på vägen hem också.

Thai är inga problem att hitta till europa, det är väl alternativ till detta jag är ute efter....

ANA är svårt att slå men vill du ha förändring kräver det kompromisser. BKK-HND och sedan HND-MUC med Lufthansa är extremt bra. Det är nästan så att jag föredrar detta isf att åka HND-FRA 747 i F. Och sedan har du nya loungen att njuta av innan avresa till ARN.

Finns även alternativ med från Bangkok via PEK och DEL med anslutning i Lufthansa F. Men HND-MUC i Lufthansa F är strået vassare.

Hade ju varit mkt intressant med HND-MUC med LH. Men tyvärr så finns inte den flighten just den 30e. Flighten den 29e är ju iofs ok men jag behöver lämna Bangkok redan den 28e i det fallet. Alternativet är 30e men då kommer jag inte hem förrän den 2e (slutdest är ronneby så det är flyg från ARN eller tåg från CPH som gäller).

Så Lufthansa den 29e tror jag att jag hoppar över då jag inte åkt ANA F (eller LH F) tidigare och på det sättet får både och.

HND-MUC finns Dec 1 och då är du hemma samma dag. Du skrev att Dec 1 var ok i nödfall. Jag skulle inte kvalificera BKK-HND i Thai F samt HND-MUC LH i F som någon större uppoffring:)

Toppen