Senaste nytt

Tips på bröllopsresa i augusti (bara en spruta tagen)?

rausing

Medlem
Hej,

Jag och min fästmö hade planerat en bröllopsresa till LA 4:e aug, men på grund av sen vaccinering behöver vi troligtvis tänka om. Min fästmö tar spruta nummer ett nu på tisdag, och 7v till nästa spruta, sen 2v för att skyddet ska börja verka, grusar med största sannolikhet planen.

Därför undrar jag om ni har några tips på annan destination, dit vi kan åka trots att vi bara tagit en spruta? Vi var sugna på sydkorea men där krävs 14 dagars självkarantän efter inresa. Vi letar efter något som erbjuder både strand och stadsliv. Men vi förstår att vi inte kan ha alltför höga krav givet omständigheterna... Tiden vi kan vara borta är 2-22 augusti. Vi har ca 250 000 poäng och kan även chippa in cash.

Vi är jättetacksamma tack för all hjälp.
 

Senator

Moderator
Här har du en liknande tråd som till stor del avhandlar samma fråga dock med fokus på Europa.

Söker konkreta förslag till bröllopsresa sept 2021 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Jag hade fokuserat på Europa i ditt fall eller väntat till senare. Vi kör en kort bröllopsresa till Sorrento med barn i juli sen blir det Maldiverna utan barn i november.

Som läget är nu är det bara två andra resmål jag kan komma på rak arm med stad och strand som du kan enkelt åka till under rådande omständigheter:
Cancun
Dubai

Vet inte om jag skulle vilja åka till Dubai i augusti.
 

rausing

Medlem
Här har du en liknande tråd som till stor del avhandlar samma fråga dock med fokus på Europa.

Söker konkreta förslag till bröllopsresa sept 2021 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Jag hade fokuserat på Europa i ditt fall eller väntat till senare. Vi kör en kort bröllopsresa till Sorrento med barn i juli sen blir det Maldiverna utan barn i november.

Som läget är nu är det bara två andra resmål jag kan komma på rak arm med stad och strand som du kan enkelt åka till under rådande omständigheter:
Cancun
Dubai

Vet inte om jag skulle vilja åka till Dubai i augusti.

Tack för tipsen!

Cancun känns intressant, men pga att min fästmö är gravid känns det lite riskabelt med Mexico då smittan verkar vara på uppgång där.
 

GOTBound

Medlem
Malta och bo på Hilton Malta [med Swiss eller Lufthansa].
Prata med personalen innan ankomst om att ni är på bröllopsresa så kan de kanske ordna något extra åt Er.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen