Senaste nytt

Tips om Stabelos bolånekampanj (riktigt unikt) 2,23 -2,34 i ränta.

Zreepe

Ny medlem
Hej,

Jag vill tipsa om Stabelo som har väldigt konkurrenskraftiga bolåneräntor just nu. Kanske relevant för er som ändå sitter och jämför.

Jag bytte själv nyligen från SBAB till Stabelo och hamnade runt 2,2–2,3 % rörligt med deras rabattkod, vilket var lägre än vad min bank kunde erbjuda.
Jag tipsade även min bror, vilket gjorde att räntan gick ner till 2,14 %, vilket får ses som väldigt bra i dagens läge.

Bytet var helt digitalt och gick snabbt allt var klart på några dagar. För mig var det framför allt skönt att slippa förhandlingar fram och tillbaka.

Som exempel:

Lån på 3 mkr → ca 6 000 kr lägre räntekostnad per år

Pm gärna mig om ni önskar tipskoden.

Hoppas det kan vara till nytta för någon som ändå sitter och jämför räntor just nu.

Last edited:
Hej!

Även om man inte kan bli lurad i detta fallet, och Stabelo är en erkänd leverantör, så slås man ändå av att personen bakom alias @Zreepe har skapat ett konto i helgen och detta är dennes enda och första inlägg. Ett inlägg som dessutom har absolut noll med resande att göra. Allt för att tjäna/spara pengar för sig själv.

Nej säger jag, håll er borta från att använda hens rabattkod.

Är det koden du använde eller är det din referall-kod som ger dig rabatt? Bara så vi är transparenta här...

Edit: ok, vet vad jag gissar på:

Varje gång någon du tipsat blir Stabelokund får både du och de 0,20 % rabatt på räntan i 12 månader.
En bokmarkeringsikon också kallad checkikon

Du kan tipsa hur mycket du vill tills du har 0 % i ränta

Är det koden du använde eller är det din referall-kod som ger dig rabatt? Bara så vi är transparenta här...
När man tipsar någon om Stabelo får både den som tipsar och den som blir kund samma ränterabatt. Det är alltså inte ett ensidigt upplägg, utan ett sätt där kunder gemensamt kan pressa sina bolånekostnader.

Jag ser det främst som ett konsumentvänligt sätt att utmana storbankernas prissättning, där räntan ofta är högre och kräver individuell förhandling.

Hej!

Även om man inte kan bli lurad i detta fallet, och Stabelo är en erkänd leverantör, så slås man ändå av att personen bakom alias @Zreepe har skapat ett konto i helgen och detta är dennes enda och första inlägg. Ett inlägg som dessutom har absolut noll med resande att göra. Allt för att tjäna/spara pengar för sig själv.

Nej säger jag, håll er borta från att använda hens rabattkod.
Jag förstår invändningen och det är helt rimligt att vara skeptisk.

För tydlighetens skull: ja, jag får samma ränterabatt som den som använder koden. Det är inget jag försöker dölja upplägget är offentligt och lika för båda parter.

Stabelo är samtidigt en etablerad aktör (ägs av Swedbank) och rabatten gäller oavsett vem man använder kod från. Man kan lika gärna be en vän, kollega eller familjemedlem om en kod eller strunta i det helt.

Anledningen till att jag nämnde det här var att många ändå jämför bolån just nu. Om det inte är relevant för dig eller forumet är det helt okej att bortse från inlägget.

Toppen