Senaste nytt

Tips om prisvärda deals, med fokus på ekonomiklass

rsimon

Medlem
Fick följande rabattkod/kampanj via Refunder:

Billiga flygresor till Island och Nordamerika

Flyg till nordamerikanska östkusten eller magiska Island och få 20% rabatt när du använder rabattkoden PLAYFLYG. Eftersom du får ett riktigt lågt pris på din flygresa kan du se till att njuta ännu mer oavsett vart du väljer att resa.

Möjlighet att göra stopover på Island finns i upp till 10 dagar.

Bokningsperiod: 10-30 juni 2024.
Reseperiod: juni-december 2024.
Flyg från: Stockholm (ARN), Köpenhamn (CPH), Göteborg (GOT).
www.flyplay.com

jacoph

Medlem
Fick följande rabattkod/kampanj via Refunder:

Billiga flygresor till Island och Nordamerika

Flyg till nordamerikanska östkusten eller magiska Island och få 20% rabatt när du använder rabattkoden PLAYFLYG. Eftersom du får ett riktigt lågt pris på din flygresa kan du se till att njuta ännu mer oavsett vart du väljer att resa.

Möjlighet att göra stopover på Island finns i upp till 10 dagar.

Bokningsperiod: 10-30 juni 2024.
Reseperiod: juni-december 2024.
Flyg från: Stockholm (ARN), Köpenhamn (CPH), Göteborg (GOT).
www.flyplay.com

Se till att betala med kreditkort bara...

pep

Medlem
Stockholm/Köpenhamn - Phuket/Bangkok oktober - november 2024 och februari-mars 2025 från €418 t o r med Air China inklusive incheckat bagage: https://www.fly4free.com/flight-deals/europe/flights-from-sweden-and-denmark-to-thailand-e418/
Gælder også til mit elskede Ch. Mai, endda lidt billigere, 410 Euro. Under halv pris af hvad Thai forlanger! Godt spottet @Budgetresenär !
Vær sikker på at bookingsklassen skal være mindst L hvis man booker hos OTAs. De (ekempel Sembo) forsøger at charge for baggage, der allerede indgår i denne klasse.

Last edited:

Gizmokvack

Medlem
Stockholm/Köpenhamn - Phuket/Bangkok oktober - november 2024 och februari-mars 2025 från €418 t o r med Air China inklusive incheckat bagage: https://www.fly4free.com/flight-deals/europe/flights-from-sweden-and-denmark-to-thailand-e418/
För en person som aldrig varit i Thailand var den här ju såklart intressant. Arlanda - Phuket för 31k för familjen med mellanlandning i Peking på både dit och hemväg.
Den allmänna rekommendation "via flygbolaget" går på 33k. Air China har fått 3,4 i betyg och siten "go to gate" ligger på 3,9. Är det värt att göra avsteg från den gyllene regeln och spara 2k om man ändå verkar ha att göra med ett flygbolag som inte har så högt betyg?

Thornado

Medlem
För en person som aldrig varit i Thailand var den här ju såklart intressant. Arlanda - Phuket för 31k för familjen med mellanlandning i Peking på både dit och hemväg.
Den allmänna rekommendation "via flygbolaget" går på 33k. Air China har fått 3,4 i betyg och siten "go to gate" ligger på 3,9. Är det värt att göra avsteg från den gyllene regeln och spara 2k om man ändå verkar ha att göra med ett flygbolag som inte har så högt betyg?

En bra första fråga är ju huruvida vilket betalmedel man kan använda för att få priset hos gotogate. Om det är sådant pris som kräver banköverföring så förlorar du ju 5-6k EB-poäng och bra reseförsäkring (under förutsättning att du har EB Amex), så då skulle jag definitivt säga att det är värt extra kostnaden.
Jag vet inte var du hittat de där betygen, men de kan man nog ta med en stor nypa salt. Air China är kinesiskt, med de kulturkrockar det kan innebära vilket säkert påverkar diverse onlinebetyg, men jag skulle inte säga att de generellt sett är dåliga. För övrigt så skulle jag dock även säga att ju större risk man bedömer att det är för eventuellt strul med flyget/flygbolaget, desto större är även anledningen att boka direkt med dem för att slippa ha någon OTA i mitten.

Jannes

Medlem
Vill du verkligen riskera att ha att göra med en mellanhand utöver Air China? Det är inte så att Air Chinas hantering blir bättre bara för att de hamnar tampas med en online resebyrå.

Dessutom, betyg på internet är väl sisådär i pålitlighet.

Speciell när man reser med familj, vill man stå där när det skiter sig och säga ”men jag sparade 2000kr”?

EgOscar

Medlem
För en person som aldrig varit i Thailand var den här ju såklart intressant.
Jag har åkt via Air China över Beijing och det är OK, men se upp med de långa väntetiderna i Beijing, inte jättekul att ha massvis timmar i ett kallt, supertorrt Peking när man bara vill ha sol och värme.

Gizmokvack

Medlem
Om det är sådant pris som kräver banköverföring så förlorar du ju 5-6k EB-poäng och bra reseförsäkring (under förutsättning att du har EB Amex), så då skulle jag definitivt säga att det är värt extra kostnaden.
Att kunna betala med kort tar man ju som amatör för givet. Kikade på betalningsalternativ och banköverföring låg som standard och kortbetalning kostade 199kr (de tog dock emot alla slags kreditkort).
Vill du verkligen riskera att ha att göra med en mellanhand utöver Air China? Det är inte så att Air Chinas hantering blir bättre bara för att de hamnar tampas med en online resebyrå.
Klokt. Hade en indrivning gentemot ett mycket jobbigt Turkish där jag efter 8-9 månader fick ut min ersättning. Hade kanske kunnat dubbla den tiden med mellanhand. Tar med mig tipset.
Går att komma under 30 med lufthansagruppen och finnair om man kan utgå från ARN eller GOT - typ hela vintern ex juletid
Vi är en stor familj som tänkte åka på totalt sex personer. Billigaste jag hittar från ARN är 46k med FinnAir. GOT som hade varit att föredra, tyvärr ännu dyrare.
Jag har åkt via Air China över Beijing och det är OK, men se upp med de långa väntetiderna i Beijing, inte jättekul att ha massvis timmar i ett kallt, supertorrt Peking när man bara vill ha sol och värme.
Datumet som jag kikar på just nu är det 1h 30min connection på ditresan. Total restid på drygt 16h.
Hemresan får jag kanske kolla vidare på om den är lite väl stygg för små barn?
Phuket 18:25 - 00:50 (5h 25)
Därefter 13h 20 min väntan.
Beijing- ARN 14:10 - 16:30 (9h 20)
En hotellnatt på flygplatsen löser iofs den knuten också.

Toppen