Senaste nytt

Tips mottages: Awardresa Stockholm-Honolulu i april med layover i San Francisco på vägen hem

Alf

Medlem
Som sagt, Hawaii blir du nästan tvungen att åka ekonomi till sista biten. United släpper nästan aldrig awards dit ens i ekonomi.

Är det något nytt? Jag hade för något år sedan en awardbokning i business ARN-EWR-HNL tor. Det blev då First med United på sträckan EWR-HNL. Toppen med bara ett byte, behövdes visserligen en övernattning i EWR på utresan.

Mehe

Medlem
Som sagt ditresan är ju så gott som klar.

Men innan de platserna försvinner så Har jag nu bara ett bekymmer hur man ska åka hem oavsett layover eller ej.

Kommer inte på en bra rutt. HNL-XXX får bli ekonomi bara man kommer till ett fastland. Men longhaul därifrån hem måste va busniess och bara man är hemma till den 21april.

Har ni några bra förslag där?

palmen

Moderator
Är det något nytt? Jag hade för något år sedan en awardbokning i business ARN-EWR-HNL tor. Det blev då First med United på sträckan EWR-HNL. Toppen med bara ett byte, behövdes visserligen en övernattning i EWR på utresan.
Nytt vet jag inte men varit så lite över ett år nu.
Bokade själv inrikes för 2,5 år sedan och då var det inga problem att få till SFO-EWR. Men senaste året får man vara glad om man ens kan hitta ekonomi inom USA. Ut till Hawaii är det extremt få platser tillgängliga och jag har själv bars sett någon enstaka ekonomi när jag sökt.
Tyvärr en tråkig utveckling för oss, då det blir svårare att resa inom USA på poäng.

Mehe

Medlem
Jag byggde om resan efter den ursprungliga som tidigare hade SGN som slutdest då vi inte hittar någon passande Hawaii resa med layover över påsken. Så de får bli på ID framöver istället.

Ändrade om resan till:
ARN-CDG(SK biz)
CDG-BKK(TG first)
BKK-SIN-CMB(SQ biz)
CMB-BKK-ARN(TG biz)

På vägen hem får vi en dag(18h) i BKK får vi med denna resa så det var det eller spendera tid i flygplan och hoppa runt. Men eftersom inga first fanns just nu på varken TG eller SQ så håller vi på hanen och kollar till och från om TG/SQ släpper first någonstans på vägen till avresa så bokar vi om hemresan ev för trycka ytterligare en leg med first :) Annars kan man alltid spendera tid i Bangkok :)

Toppen