Senaste nytt

Tips mottages: Awardresa Stockholm-Honolulu i april med layover i San Francisco på vägen hem

Mehe

Medlem
Hur tänker du nu? Bäst är väl ändå om du flyger SAS till SFO i Business och sedan Economy till HNL med UA eller måste du flyga med Lufthansa?

Kanske missförstod varandra men alternativen är ju:
ARN-CPH-SFO med SK*
ARN-FRA-SEA med LH**

ARN-FRA-SEA med LH***
* Sedan från SFO tar man ekonomi bara som sista rutt på samma awardresa.
* *Alternativt åka SEA-SFO-HNL endast för åka LH dit och hoppas på ledig First 2v innan. Det är inget måste utan vore bara kul testa dem för en gångs skull ;)
*** Däremot så fanns ju alternativet med Air Canada genom åka en sväng från Seattle upp till Vancover och åka därifrån dagen efter enbart för åka biz. Men de va ju en ovärd sväng enligt er pga extra leg och hotellnatt.

Last edited:

Mehe

Medlem
Okej men spontant då, vilken rutt hade man valt?

Detta är min första awardresa. Denna resa dock bokad redan till SGN med TG first via CDG som jag nu måste annulera. Så nu ska vi boka om den. Detta pga zikavirus och mödravården sa nej på åka till Vietnamn.

Så nu siktar vi in oss på Hawaii men vill ju åka nice fram och tillbaka ;)

Anledningen till varför jag nämnde LH är ju att jag jobbar på SAS och har nyttjat våran biz rätt frekvent i och med personalbiljetter. Kul testa annat ;)

Oavsett, resmålet är huvudsaken. Hur hade man gjort ni som har lite mer koll?

palmen

Moderator

Detta är min första awardresa. Denna resa dock bokad redan till SGN med TG first via CDG som jag nu måste annulera. Så nu ska vi boka om den. Detta pga zikavirus och mödravården sa nej på åka till Vietnamn.

Anledningen till varför jag nämnde LH är ju att jag jobbar på SAS och har nyttjat våran biz rätt frekvent i och med personalbiljetter. Kul testa annat ;)

Om du har tillgång till ID biljetter kan väl kanske det funka från SFO/LAX ut till Hawaii? Har dock ingen koll på hur tillgängligheten ser ut för det för er.

Mehe

Medlem
Om du har tillgång till ID biljetter kan väl kanske det funka från SFO/LAX ut till Hawaii? Har dock ingen koll på hur tillgängligheten ser ut för det för er.

Finns gott om platser för ID men vill helst inte kombinera ett betalresa med ID. Att förlita sig på dem med en bokad resa att man ska hinna med en flight på kan bli stökigt. Tänkte på hemvägen. Sedan dit vill man helst inte sitta fast i LAX/SFO efter resan dit för ev inte komma med någon flight.

Prismässigt är det endast några hundralappar i skillnad gentemot betald biljett med Hawaiian Air, United, Alaskan etc.

Senator

Moderator

Utmaningen här är att antalet variabler är rätt så många :) Köper du separata biljetter från t.ex. SFO/LAX/SEA till HNL på ett visst datum, måste du befinna dig där. Och Lufthansa First som känt, är ett lotteri där just SFO/LAX inte är lågoddsare :eek: Inte omöjligt men svårt. Har du kollat vad som finns i Business till SFO på dina datum med andra bolag? Jag hade paxat det så du har något ben att stå på.

Taggen

Medlem

Boka SAS/United via SFO och hoppas att Lufthansa släpper First till SFO/LAX och att United släpper Business till HNL närmare avgång. Det finns rätt många alternativ till SFO från Europa så det skadar inte heller att hålla ett öga på United och SWISS. (Polaris 777 från FRA t.ex.)

Mehe

Medlem
Utmaningen här är att antalet variabler är rätt så många :) Köper du separata biljetter från t.ex. SFO/LAX/SEA till HNL på ett visst datum, måste du befinna dig där. Och Lufthansa First som känt, är ett lotteri där just SFO/LAX inte är lågoddsare :eek: Inte omöjligt men svårt. Har du kollat vad som finns i Business till SFO på dina datum med andra bolag? Jag hade paxat det så du har något ben att stå på.

Vilken hade du paxat? SAS via CPH till SFO i biz, eller Lufthansa till SEA via FRA?

Mehe

Medlem
Boka SAS/United via SFO och hoppas att Lufthansa släpper First till SFO/LAX och att United släpper Business till HNL närmare avgång. Det finns rätt många alternativ till SFO från Europa så det skadar inte heller att hålla ett öga på United och SWISS. (Polaris 777 från FRA t.ex.)

Menar du:

Boka ARN-CPH-SFO-HNL med SAS i biz den långa resan, sedan UA i ekonomi till HNL?

Sedan hålla koll på ev platser efteråt med UA/LH under tiden. Bara för ha bokat upp platserna?

Toppen