Senaste nytt

Tips inför 4 dagar i Gdansk

Judas kiss

Medlem
Härliga forummedlemmar! Önskar er inspiration.

Det blir Gdansk weekend i december. Gumman fyller år. Boende blir på Hilton Gdansk på Targ Rybny 1.

Vad finns det för intressanta trevligheter och seevärdheter att upptäcka söker också resturanger och sköna pubar men kan ta dra upp en ny tråd i restaurangtråden

En liten joker i leken vore trevligt med någon opera eller teater, aldrig varit ett fan av det men något säger en att det kanske skulle kunna vara trevligt.

Tackar för alla tips!
 
Har du avbokningsbara biljetter? I så fall avboka och åk till sommaren istället, Gdansk/Sopot är miljoner gånger bättre om somrarna. Annars är gamla stan trevlig och de lär ha någon julmarknadsliknande tillställning på torget i gamla stan under december.
 

Judas kiss

Medlem
Jo jag har hört om Sopot på sommaren ska vara en höjdare. Har tyvärr inte det, åker visserligen med wizzair så det är väl inte superdyra biljetter, men det var bra flygtider från skavsta, vill helst inte flyga från arlanda då det är för lång restid dit. Hilton kan jag avboka iallafall.
 

fcx

Medlem
Nä, det är inget fel på Gdansk vintertid, men man ska ha med varmare kläder.

Hilton är ett bra val av hotell, finns en bra spaavdelning och takbar där. Operahuset ligger mitt emot Hilton, om man söker jokrar.

Gamla stan är turistigt, men roligt att titta på.
 

jerixon

Medlem
Jag gillar Gdansk även på vintern.
Finns rätt mkt bra ölhak och ett bra SPA på Hilton.
Min tjej gillade deras behandlingar o jag poolen :)
Ska kika lite på vart vi åt och drack och återkomma!
 

Mr Basic

Medlem
Mkt trevlig stad och prisbilden är fortfarande bra (trots svag SEK). Vi var där i slutet av sommaren och då vädret var sisådär skippade vi Sopot.
Om ni gillar historia kan jag rekommendera Solidaritet-museet, överraskande intressant och välgjort (inträde kostade 5kr/pers vill jag minnas).
De har dessutom ett rätt nytt museum om WWII. Välgjort och fräscht. Det som stack ut var avdelningen om förintelsen, väldigt starkt.
Vi åt bl a på Patio Espanol och restaurang Gdanska, båda mkt bra.
 
Toppen