Senaste nytt

Tips for å få raskere/snabbare SAS Gold?

Hei! Vurderer å satse på å få SAS Gold i år, eller heller satse på et annet *A bonus program.

Jeg flyr mye med jobb, men kan ikke kun fly Star alliance, så 45 flights er nok ikke realistisk. Så må nok sikte på 45000 basis points.

Men er det noen triks for å få makset points? Noen ruter som er bra, dårlige, noen billetter jeg bør satse på? Andre Airlines som gir gode transfer points.

Hei! Vurderer å satse på å få SAS Gold i år, eller heller satse på et annet *A bonus program.

Jeg flyr mye med jobb, men kan ikke kun fly Star alliance, så 45 flights er nok ikke realistisk. Så må nok sikte på 45000 basis points.

Men er det noen triks for å få makset points? Noen ruter som er bra, dårlige, noen billetter jeg bør satse på? Andre Airlines som gir gode transfer points.
Det är dubbla statuspoäng på SAS egna flighter fram till 28/2. Det kan underlätta.
Flyg till norra Europa utanför Skandinavien med byten på någon eller flera av hubbarna ger bra utdelning.

Jag har en rett variert schedule. Mycket Norden. Tyskland/Polen. Asia 1-2 i året. SA/NA 1-2 i året.

Totalt flyger jag 20-30 ganger i året

Jag har en rett variert schedule. Mycket Norden. Tyskland/Polen. Asia 1-2 i året. SA/NA 1-2 i året.

Totalt flyger jag 20-30 ganger i året
Besök https://www.sas.se/eurobonus/partners/tjana-poang/?category=flysas:eurobonus/category/airlines
Utifrån vilka flygbolag förutom SAS inom Star Alliance som du använder, studera vilka bokningsklasser du skall boka för att få in poängen du behöver. I vissa fall får man 100-150% i economy, vilket får anses bra, medan man i andra fall kan man få 0% för bokningsplasser i business.

Toppen