Senaste nytt

Tips för ett dygn i Tokyo?

Mrniceguy

Medlem
Hej!
Jag tänkte göra en MR till Tokyo då jag aldrig varit där tidigare, blir i Jan alternativt feb. Landar ju 10:40 och åker hem 12:40 dagen efter.
Någon som har lite tips på vad man kan göra under detta dygn i Tokyo?

Tack.

Gjorde en liknande resa nyligen, shopping i Ginza rekommenderar jag, bra ställe att bo på också då du enkelt kan ta dig till och från båda flygplatserna. Jag åt middag på en Tepanyaki restaurang på 13 våningen med utsikt över hela Tokyo, grym upplevelse. Annars är ju the New York bar i Shinjuku alltid en bra ide!

Att åka bort till Shinjuku och hänga på barerna där är också väldigt kul, mycket folk och lite mer ungdomligt skulle jag säga.

Gjorde en liknande resa nyligen, shopping i Ginza rekommenderar jag, bra ställe att bo på också då du enkelt kan ta dig till och från båda flygplatserna. Jag åt middag på en Tepanyaki restaurang på 13 våningen med utsikt över hela Tokyo, grym upplevelse. Annars är ju the New York bar i Shinjuku alltid en bra ide!

Att åka bort till Shinjuku och hänga på barerna där är också väldigt kul, mycket folk och lite mer ungdomligt skulle jag säga.

Tack! Någon aning om vad restaurangen hette? Valet var faktiskt mycket pga att jag har goda vänner som brukar att åka dit och rekommenderade mig maten. Så nu när jag tänkte ta 1-2 MR i jan/feb så föll ena valet på Tokyo. Reser ju fortarande på ungdomsbiljett så är bara dumt att inte göra MR nu när man reser för 3500kr t/r från Östersund - Tokyo, visserligen SAS Go, men det får man ta.

På en så pass kort resa så lär du tillbringa större delen av tiden ute på stan och dessutom inte ha så mycket packning med dig. Därför skulle jag slå ett slag för att testa att bo på ett kapselhotell. Det både sparar pengar och ger dig en väldigt japansk upplevelse.
Jag bodde på detta i våras: Book Shinjuku Kuyakusho-mae Capsule Hotel - Tokyo - Hotels.com

Tyckte det var helt OK och hade bra läge i Shinjuku

Helt rätt, blir inget stort bagage med mig dit. Så jag har faktiskt kollat lite på kapselhotell, hittade detta 9h ninehours Shinjuku-North|Offical Web Site för $35 per natt. Det du skickade verkade också bra till ett schysst pris. Så blir nog kapselhotell för den natten.

Skaffa Navitime's gratisapp "Japan Travel". I tycke suverän för att navigera Tokyos (ibland) förvirrande tunnelbana. Har också alla andra tåg i Japan

Toppen