Gjorde en liknande resa nyligen, shopping i Ginza rekommenderar jag, bra ställe att bo på också då du enkelt kan ta dig till och från båda flygplatserna. Jag åt middag på en Tepanyaki restaurang på 13 våningen med utsikt över hela Tokyo, grym upplevelse. Annars är ju the New York bar i Shinjuku alltid en bra ide!
Att åka bort till Shinjuku och hänga på barerna där är också väldigt kul, mycket folk och lite mer ungdomligt skulle jag säga.
På en så pass kort resa så lär du tillbringa större delen av tiden ute på stan och dessutom inte ha så mycket packning med dig. Därför skulle jag slå ett slag för att testa att bo på ett kapselhotell. Det både sparar pengar och ger dig en väldigt japansk upplevelse.
Jag bodde på detta i våras: Book Shinjuku Kuyakusho-mae Capsule Hotel - Tokyo - Hotels.com
Tyckte det var helt OK och hade bra läge i Shinjuku
Tack! Någon aning om vad restaurangen hette?
Schysst! Ska nog ta ett besök där! tack!Jag åt på Tepanyaki delen som heter An XEX TOKYO - XEX GROUP kan starkt rekommendera deras "An Course" meny, riktigt bra!
http://www.xexgroup.jp/images/menus/xextokyo/an/an_course.pdf
Behövs inte. Tokyo Subway har en egen helt suverän app.Skaffa Navitime's gratisapp "Japan Travel". I tycke suverän för att navigera Tokyos (ibland) förvirrande tunnelbana. Har också alla andra tåg i Japan
Tack! Ska nog kunna fördriva mina 24h på ett bra sätt!