Senaste nytt

Tips att göra första eftermiddagen i New York

isv97tkn

Medlem
Hej
Någon som har bra förslag på aktivitet första eftermiddagen i NYC.
Landar 14.55 med sas på eftermiddagen sen tar det ju en tag tills man är på hotellet.

För att hålla i gång är det ju bra och komma ut göra något.
Annars är det lätt att man " bara "går och sätter sig på en restaurang,vilket gör mig slö och trött och hela eftermiddagen försvinner.

Både zoo och museum verkar stänga runt 17:30 vilket blir lite tidigt.
Svårt att hinna .
Någon som kan tipsa om någon annat att göra.

mvh
isv97tkn
 

Maja

Medlem
Ta en promenad längs med Brooklyn promenade och sedan över Brooklyn Bridge tillbaka till Manhattan. Dels är ni ute och rör på er och därmed blir lite piggare. Solnedgången är dessutom fin att se medans ni promenerar över bron tillbaka!
 

Maja

Medlem
Eller kör den hårda vägen och köp sista-minuten-biljetter till någon musikal samma kväll. Kan inte garantera att ni inte kommer nicka till under föreställningen hur bra den än är, men det är värt att chansa iaf. Har gjort så mina två sista resor och därmed lyckats hålla mig vaken till framåt 23-snåret och sedan varit inne i rätt tid på en gång.

Home - Broadway Direct Lottery är en bra länk att anmäla sig på. Se bara till att du har wifi under flygningen över då dragningarna sker när du är ombord. Du behöver då kunna kolla mailen och betala om du vinner. Lycka till!
 

mjulven

Medlem
Ett alternativ som jag ofta kör är att gå och se på sport. Idealt ishockey eller basket som är sporter där det händer lite mer. Matcherna brukar pågå mellan 19-22. Dock är ju dessa säsonger slut (åtminstone för New York lagen). Men åker ni i höst är det ett bra alternativ
 

palmen

Moderator
Beroende på var ni bor och vilken dag ni ankommer så kan trafiken vara allt annat än smidig på Manhattan. Du ska nog inte räkna med att vara på hotellet förrän tidigast 17:00. Jag brukar gå ut och försöka få i mig något att äta och ta någon öl på en bar men blir av förklarliga skäl oftast sängen rätt tidigt.

Om möjligt så är det inte helt fel att sova 2-3 timmar på flighten över, gör man det så brukar åtminstone jag orka betydlgti mer första kvällen.
 

cbroxe

Medlem
Hej!
Beror på vart ni bor (bor ni Downtown är Brooklyn Bridge ett bra förslag av @Maja ) bor ni i midtown så tycker jag en promenad i Central Park kan vara mycket trevligt innan middag.
 
Toppen