Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Jag har inga problem med att du tycker så . Håller också med dig i vissa delar. Det jag vänder mig emot är uppdelningen i vi som fixar bonusresan på ok sätt och ni som bara äker räkmacka. För mig är det ett totalt no no betendeoch därför lämnar jag forumet som aktiv medlem. När jag gick med 2011 var det en gemenskap där vi tillsammans lärde oss utbytte erfarenheter. Tyvärr har forumet förändrats radikalt de sista åren och enligt mig inte till det bättre. Till e jag träffat/haft kontakt med under åren säger jag tack och kanske syns vi någan annanstans. Till övriga lycka till med ert "nya forum"

Jag förstår vad du menar och har delat känslan fler gånger (det är dock ett antal år sedan). Själv är jag kvar, men bidrar inte så mycket. Det är lätt att överreagera över folk som tycker olika, vilket jag gör titt som tätt.

Minst 900 miljoner gratispoäng inpumpade i systemet och ni är förvånade att bonusplatserna försvinner på en gång?
Precis, poäng som blir mindre och mindre värda när det pressas ut mer poäng utan att motsvarande mängd bonusresor blir tillgängliga. Det är så jag ser på detta icke fungerande system just nu. Men påpeka detta utan att ta på dig silkesvantarna först, då tar folk det personligt:)

Precis, poäng som blir mindre och mindre värda när det pressas ut mer poäng utan att motsvarande mängd bonusresor blir tillgängliga. Det är så jag ser på detta icke fungerande system just nu. Men påpeka detta utan att ta på dig silkesvantarna först, då tar folk det personligt:)
Lämna eurobonus så gör du din röst hörd hos SAS. En poängjägare mindre.

Vänta bara tills Flying Blue kommer och tar över Eurobonus och poängen blir ännu mindre värda

Vänta bara tills Flying Blue kommer och tar över Eurobonus och poängen blir ännu mindre värda
Just nu känns det bra att ha alla resor planerade för ett bra tag framöver(och de som är bonusresor är redan bokade), så man bara kan njuta av föreställningen som pågår. Mycket frustration hos många nu när systemet håller på att förändras och ingen förstår hur det kan ha blivit så här dåligt, en del tar till och med ens synpunkter på systemet personligt:).
Jag kommer inte lämna eurobonus som någon tyckte, men det kommer vara en mindre som slåss om bonusresorna i några år framöver. Jag hoppas på ett bättre fungerande system när det är dags att boka bonusresa nästa gång!

Jag har inga problem med att du tycker så . Håller också med dig i vissa delar. Det jag vänder mig emot är uppdelningen i vi som fixar bonusresan på ok sätt och ni som bara äker räkmacka. För mig är det ett totalt no no betendeoch därför lämnar jag forumet som aktiv medlem. När jag gick med 2011 var det en gemenskap där vi tillsammans lärde oss utbytte erfarenheter. Tyvärr har forumet förändrats radikalt de sista åren och enligt mig inte till det bättre. Till e jag träffat/haft kontakt med under åren säger jag tack och kanske syns vi någan annanstans. Till övriga lycka till med ert "nya forum"
Jag som hållt på med detta i ca 15 år avförstår verkligen inte hur man "äker[sic] räkmacka" på Awards/poäng/lojalitetsprogram? Vad är det för agerande som ger något upplevt innerspår?

Jag som hållt på med detta i ca 15 år avförstår verkligen inte hur man "äker[sic] räkmacka" på Awards/poäng/lojalitetsprogram? Vad är det för agerande som ger något upplevt innerspår?
Det där att "åker räkmacka" är kanske alla som alltid köpa en svindyr och dålig räkmacka och storstark på flygplatsen med sitt Eurobonus Amex och får en massa Eurobonus poäng trots att de flyga till Malaga med Ryanair?

Sorrry för dålig stavningskontroll. Vad jag menar är att jag upplevde vissa kommentarerr vi som inte förtjänar att boka bonussresor pg av att vi inte åker/samlar poäng lika mycket som vissa. Därav använde jag uttrycket att vissa tycker att jag (och en massa andra) kan boka en bonusresa vartannat år tots att vi inte "flyger/tjänar poäng på andra sätt" i samma utsträckning som "elitklubben". Kunde säkert använt en bättre liknelse men är rätt säker på att du förstod men var väl en kul kommentar. I vilket fall som helst slipper du dessa oförståeliga/komiska kommentarer från mig i fotsättningen.

Toppen