Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Till Asien tar det emot att betala 2x, däremot till t.ex Mexico eller Syd/Centralamerika med Air Europa anser jag att det ibland kan vara värt den extra poängkostnaden en av vägarna. Om man t.ex vill resa till Cancun och hittar tillgänglighet med Air France på ditresan och hem med Air Europa så är det ändå en ganska rimlig kompromiss att betala 195K poäng istället för 130K. Om alternativet annars är att resa i economy eller hem från en annan ort i Nordamerika.

Jag gav upp att hitta bonusbiljetter med familjen till Thailand i vinter. Slog till på Air China i ekonomi till Thailand över nyår istället, cash. Första gången på tio år som vi betalar för biljetter och första gången vi flyger ekonomi utanför Europa. Det känns nästan lite spännande :D.

Är ändå nöjd och tacksam över alla star Alliance-flyg i business vi har gjort genom åren, har sparat oss ofantligt med pengar och komfort. :) För mina poäng ska jag istället åka på roliga weekends med någon kompis, som till exempel Madagaskar i höst. Två personer i business class utanför skolloven är än så länge inte så svårt att hitta.

Sydostasien fr. antingen CDG eller FRA finns relativt gott med VN. Ut till BKK och SIN hem från SGN alt. HAN.
relativt korta avstånd som gör att man kan ta dessa i economy utan större problem... ?
Ok dubbla poängen... men ändå...
Sedan får man bevaka det hela dag för dag för att se om det släpps närmare innpå med typ AF alt. KL...
Upp tidigt i ottan och snabb som en kobra när något dyker upp.. brukar ge resultat.. ;-) Innan Chattflights hinner rensa det som finns för dagen..

1740239977978.png

1740240381686.png

Letar biljetter för 2 til Sydostasien eller Oceanien runt 15 dec, retur ca 3 v. senare och hittar precis ingenting, varken i business eller ekonomi. Rena skämtet!
Det är så sjukt dåligt utbud med den här nya lågbudget alliansen. Har försökt att finna något mellan Sydamerika och Nordamerika till Asien under en vecka i september från alla större städer och det enda som dyker upp är SFO-SGN med Vietnam Airlines och den kostar dubbelt i poäng mot vad det ska kosta. Lutar mer och mer åt att gå över till Platinum och dumpa SAS

Det är så sjukt dåligt utbud med den här nya lågbudget alliansen. Har försökt att finna något mellan Sydamerika och Nordamerika till Asien under en vecka i september från alla större städer och det enda som dyker upp är SFO-SGN med Vietnam Airlines och den kostar dubbelt i poäng mot vad det ska kosta. Lutar mer och mer åt att gå över till Platinum och dumpa SAS
Då söker du nog dåligt, finns massa från LAX SLC, SEA, YVR till ICN som exempel.
Screenshot_20250223_044621_Chrome.jpg

Toppen