Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Det är fortfarande mycket vi inte vet. Var flighterna han försökte kombinera i samma kabinklass t.ex. eller kan det bero på att han försöker kombinera eco med business?

Har någon här försökt boka ben för ben senaste dagarna så får de ju gärna rapportera hur det gått. Har själv inte försökt boka något sedan i måndags.
Ja det är oavsett om det är samma klass eller ej.
  1. Something that is important with Skyteam is that it is not allowed to book segment by segment. For example it is not allowed to search ARN-FRA and sell down those seats, then FRA-HND and sell down those seats. You need to search the entire journey ARN-HND.

1726214725037.png

Man får alltid höra här att man ALDRIG skall lita på vad kundtjänst säger. Men nu när en bloggare berättar något han i sin tur fått berättat för sig av kundtjänst så är det helt plötsligt en sanning?
Haha, okej. Vem ska man lita på enligt dig om man nu fått ett visst besked från 6 olika agenter?

Ja det är oavsett om det är samma klass eller ej.
  1. Something that is important with Skyteam is that it is not allowed to book segment by segment. For example it is not allowed to search ARN-FRA and sell down those seats, then FRA-HND and sell down those seats. You need to search the entire journey ARN-HND.

Visa bifogad bild 157032
Då får man ju hoppas att SAS lägger EXTREMT mycket resurser på att skapa ett bättre verktyg för att söka, annars kommer man tappa extremt många kunder. Varför skulle jag inte välja Platinum med plus och istället köra qatar eller BA som 1. Har en bättre allians 2. Erbjuder garanterade biljetter på alla flyg och 3. Låter en bygga resor hur man vill. Den där ”eurobonus-chefen” som blev intervjuad känns nu som bagdad-Bob. Inte ett ord ur den mannens ord stämde. Finns inga F att boka, priserna är inte samma för alla bolag och nu kan man inte ens boka en sammanhängande resa. PINSAMT SAS!

Är det något positivt som kommer ur det här är väl att tjänster som chatflights inte kommer vara kvar speciellt länge till, svårt att sälja in till en vanlig Svensson att personen måste boka separata biljetter till Paris och i Kuala Lumpur för att komma till Bangkok.

Haha, okej. Vem ska man lita på enligt dig om man nu fått ett visst besked från 6 olika agenter?
Händer att man måste ringa SAS fler än 6 ggr för att få rätt svar och bra hjälp, inget ovanligt. Jag ringde nyss för att kolla och han jag pratade med kunde absolut boka ben för ben. Det behöver inte betyda att det stämmer (som vanligt med kundtjänst) utan jag menar bara att ingen förutom SAS själva (och då räknar jag inte kundtjänst) kan påstå att det vet huruvida bloggarens påstående stämmer ännu och att det därför inte är nödvändigt att dra förhastade slutsatser.

Jag kanske har missförstått. Ben för ben och att inte mixa klasser är inte samma sak? Man kan alltså inte längre ex boka CDG-xxx och sen lägga på anslutning, även om allt är i biz?

Jag lade själv till/från anslutningar i måndags, MLE-LHR-CDG blev MLE-LHR-AMS-GOT (allt.i biz).

Jag kanske har missförstått. Ben för ben och att inte mixa klasser är inte samma sak? Man kan alltså inte längre ex boka CDG-xxx och sen lägga på anslutning, även om allt är i biz?
Ingen vet säkert även om vissa påstår annat. Pratade nyss med SAS och det var inga problem att boka ben för ben så länge det var samma klass. Andra har uppenbarligen fått andra besked.

Jag kunde det för en vecka sedan. Lade på ett extra ben på slutet eftersom det inte gick med sökningen XX-ARN. Men osäker om det ändras nu.

Ingen vet säkert även om vissa påstår annat. Pratade nyss med SAS och det var inga problem att boka ben för ben så länge det var samma klass. Andra har uppenbarligen fått andra besked.
Du måste uppenbarligen ha fel, för en bloggare har ju pratat med 6st!!! agenter.
Jag litar mycket mer på @Avdankad och bloggarna hen läser.

Toppen