Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Det känns som att det försvunnit väldigt många lediga platser på bara några timmar sedan lunch, inte bara med AF/KLM. Vissa destinationer jag kollat på som varit vidöppna med fyra platser nästan varje dag är väldigt barskrapade nu så något har nog hänt
Rusningen av kunder som bokar bonusresor denna söndag och måndag måste bli extra kostsam för SAS även om de bara betalar SkyTeam-partnerna för bonusrymdflygen efter att flygkupongerna är markerade som ”flown”. Och eftersom nya kontrakt för bonusutrymme sannolikt är dyrare än gamla kontrakt för bonusutrymme, innebär det sannolikt mer pengar från SAS bankkonto,

Dessutom, om SAS gjorde “long sales” av bonusutrymme på AF-KL-flyg, kanske AF-KL inte gillade ökningen.
 
Det känns som att det försvunnit väldigt många lediga platser på bara några timmar sedan lunch, inte bara med AF/KLM. Vissa destinationer jag kollat på som varit vidöppna med fyra platser nästan varje dag är väldigt barskrapade nu så något har nog hänt
Veldig mange av setene var ghost availability som ikke kunne bookes. Dette har blitt fikset i løpet av dagen i dag.
 
Det är mycket som troligen händer bakom kulisserna, platser finns, platser borta och sen kan inget bokas eller ändra.
Det är så, det vet vi ju, SKIT...
Vi vet hur SKIT arbetar och det flyter sällan på smidigt, detta är även ett stort projekt med både utbildningar och programeringar.
Troligen helt nya system och rutiner, kommer ta ett tag att få ordning på allt
 
Det är mycket som troligen händer bakom kulisserna, platser finns, platser borta och sen kan inget bokas eller ändra.
Det är så, det vet vi ju, SKIT...
Vi vet hur SKIT arbetar och det flyter sällan på smidigt, detta är även ett stort projekt med både utbildningar och programeringar.
Troligen helt nya system och rutiner, kommer ta ett tag att få ordning på allt

Jag har roddat några rätt stora IT-projekt på jobbet och är ändå förvånad över att det faktiskt ens finns en sida som går att boka på (om än sporadiskt) :)
 
Är det inte lite väl låga krav att vara nöjd med någonting som knappt fungerar? Visst det är ett chapter 11-bolag men de kan ju inte ha varit nöjda med det här, en orgie av felmeddelanden, när de testade?
 
Är det inte lite väl låga krav att vara nöjd med någonting som knappt fungerar? Visst det är ett chapter 11-bolag men de kan ju inte ha varit nöjda med det här, en orgie av felmeddelanden, när de testade?

Jag tror faktiskt inte någon som satt och testade och fick felmeddelande tänkte "fan va nöjd jag är med det här felet" nej. Jag tror heller ingen som jobbat med det känt att de har haft alla förutsättningar de velat för att få till ett lyckat projekt.

Jag har ändå bokat tre resor hittills och med tanke på hur det fungerade innan bytet med spökplatser och annat så ser jag inte att det har varit en otrolig försämring utöver att man inte kan använda 2st 2-4-1 på en bokning. Mycket beror väl också på integration mot andra system som de själva inte ens kan kontrollera och motparten har nog inte varit lika motiverade att få ordning på det som SK IT själva.
 
Toppen