Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

RhinoG

Medlem
Antalet kunder som bokar tokresor är försvinnande liten. Hade SAS tyckt att det var ett problem så hade man gått hårdare och följt upp med de agenter som släppt igenom dessa bokningar, samt även återkopplat till kunderna.

99,9% av alla EuroBonusmedlemmar vill minimera sin tid ombord på flygplan och flygplatser. De är ute efter korta, smidiga och bekväma resor med ett byte. Resor som det har funnits gott om i business class till Cancun, Zanzibar, Kalifornien och Japan.
Ja exakt, jag håller med dig om första punkten, min poäng var att personen jag citerade tyckte att den nya policyn var rimlig givet dessa typer av bokningar, vilket jag inte håller med om.

Jag håller med dig om att 99,9% vill detta, men faktum har ju varit att man behövt pussla ihop leg-for-leg för att få till resor därför att sökmotorn inte visat alternativen, eller för att man behövt mixa klasser. Att den nya sökmotorn visade bättre tillgänglighet är så klart bra för de flesta, men det betyder troligtvis inte att det inte finns andra alternativ som antingen möjliggör, eller förenklar, resor för folk. Av mina tio långresor i C tror jag att jag lyckats boka två stycken med tillgänglighet som hemsidan visat. Även om sökmotorn blir bättre har jag svårt att tro att den blir så bra att den visar alla, och alltid de bästa, alternativen varje gång. Lägg dessutom till att om sökmotorn faktiskt är mycket bättre, så kommer alla de bekväma alternativen försvinna snabbt. Blir ännu mer kännbart att inte kunna bygga leg-for-leg då.

Soetflyg

Medlem
Enligt agenterna så är det stopp på alla bokningar med AFKLM till följande destinationer:

USA
Kanada
Mexico
Dubai

Övriga destinationer, zoner/regioner kan bokas i business class med AFKLM offline men inte online.
Ouch. Jag har endast varit taggad på LAS och DXB. Båda är med AF eller KLM. Bör jag vara väldigt orolig för framtiden?

ARN01

Medlem
Enligt agenterna så är det stopp på alla bokningar med AFKLM till följande destinationer:

USA
Kanada
Mexico
Dubai

Övriga destinationer, zoner/regioner kan bokas i business class med AFKLM offline men inte online.
Någon anledning, motivering eller info om tillsvidare, tillfälligt etc?

• Gilla
Reactions: Gus

ante888

Medlem

USA
Kanada
Mexico
Dubai

Jag har spanat på Chile och Argentina (SCL och EZE) och även där fanns det tills nyligen generös tillgång (enligt SAS sökmotor) i affärsklass i september -25 med AFKLM, men inte längre.

Det sista du skriver, menar du att det finns platser som inte syns i SAS sökmotor för partners, eller bara att de syns online men inte går att boka utan att ringa in?

Last edited:

Jonas C

Medlem
Det sista du skriver, menar du att det finns platser som inte syns i SAS sökmotor för partners, eller bara att de syns online men inte går att boka utan att ringa in?
Inga platser i business visas för AFKLM online, däremot kan man hitta dem via andra sökverktyg och ringa in till SAS och boka så länge resorna inte går till USA, Kanada, Mexico eller Dubai.

Soetflyg

Medlem
Fattar inte varför DXB åker med i stoppet. Jag tänkte att dit kommer man alltid komma. Det var enormt utbud dit med Flying Blue och lika enorm tillgång via EuroBonus efter alliansbytet.
Snälla SAS kommunicera

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen