Antalet kunder som bokar tokresor är försvinnande liten. Hade SAS tyckt att det var ett problem så hade man gått hårdare och följt upp med de agenter som släppt igenom dessa bokningar, samt även återkopplat till kunderna.
99,9% av alla EuroBonusmedlemmar vill minimera sin tid ombord på flygplan och flygplatser. De är ute efter korta, smidiga och bekväma resor med ett byte. Resor som det har funnits gott om i business class till Cancun, Zanzibar, Kalifornien och Japan.
Ja exakt, jag håller med dig om första punkten, min poäng var att personen jag citerade tyckte att den nya policyn var rimlig givet dessa typer av bokningar, vilket jag inte håller med om.
Jag håller med dig om att 99,9% vill detta, men faktum har ju varit att man behövt pussla ihop leg-for-leg för att få till resor därför att sökmotorn inte visat alternativen, eller för att man behövt mixa klasser. Att den nya sökmotorn visade bättre tillgänglighet är så klart bra för de flesta, men det betyder troligtvis inte att det inte finns andra alternativ som antingen möjliggör, eller förenklar, resor för folk. Av mina tio långresor i C tror jag att jag lyckats boka två stycken med tillgänglighet som hemsidan visat. Även om sökmotorn blir bättre har jag svårt att tro att den blir så bra att den visar alla, och alltid de bästa, alternativen varje gång. Lägg dessutom till att om sökmotorn faktiskt är mycket bättre, så kommer alla de bekväma alternativen försvinna snabbt. Blir ännu mer kännbart att inte kunna bygga leg-for-leg då.