Riktigt bra rapport! LOT verkar ju riktigt bra! Austrian trodde jag mer om. Testade du deras kaffedrinkar som ska bara bra?
Fantastiskt med gratis massage och ansiktsbehandling i loungen! Det måste vara enda bolaget i Europa som erbjuder detta? Var det enkelt att boka eller lång kö? Jag har fått massage på Thai Spa i Bangkok och det var helt fantastiskt efter en lång flygning.
Jag har länge varit nyfiken på Arizona. Något speciellt som gör att det är favoritstaten?
Kaffedrinkarna såg faktiskt riktigt bra ut, det måste jag säga (och borde nog ha nämnt i rapporten). Jag drack dock inget eftersom jag ville sova och kaffein kan inverka negativt på det

Tänkte ta det på morgonen men sov igenom frukosten.
Jag tror också att LOT är enda europeiska bolaget som erbjuder det. Det var ingen kö alls när vi var i loungen. Jag TROR att det kostade för guldmedlemmar och var gratis för business class-resenärer, men kan inte ta gift på det.
Arizona... Lite svårt att säga men några saker jag gillar (älskar):
- Riktigt fin och omväxlande natur med mycket stora höjdskillnader, berg och vidsträckta landskap men även tät skog osv
- Känns exotiskt med de enormt stora kaktusarna överallt och i övrigt spännande träd/växter och djur som inte finns här hemma
- Fina planteringar och landscaping med ökenväxter osv.
- I princip alltid fint väder. Varmt men torr värme, till skillnad från t.ex. sydstaterna där det är för "klibbigt" för min smak. Phoenix är världens soligaste storstad sett i antal soltimmar och USA:s näst varmaste stad året runt, efter Miami.
- Trevligt folk och inte så många europeiska turister
- Nära Kalifornien och Nevada, så det blir inte så isolerat
- Rätt billigt (inkl hotell) och enkelt att ta sig runt
Mina favoritdelar: Phoenix med omnejd (allra finast är det nog i nordöst bland bergen, mot Canyon Lake), ökenmuseet och Saguaro natl park i Tucson, Sedona med de röda bergen och Lake Havasu City. Sen finns ju Grand Canyon och Flagstaff i Arizona också, vilket man väl bör besöka om man är i närheten.
Vägen mellan LA och Phoenix är rätt trist om man åker direkt så bäst är att åka genom Joshua Tree national park i Kalifornien.