Senaste nytt

Till Hawaii på bonusbiljett med stop i LA?

joa

Medlem
Familj på 4 (kidsen är 4 och 7).
EuroBonus och EBG.
Har Amex 2-4-1.

Vad är vettigast om man vill åka till Hawaii med stop i LA i båda riktningarna.
Gissar SAS till LA och nyttja Amex 2-4-1 som en egen biljett och sedan United ToR som egen biljett?
Vad tar United i poäng LAX till HNL?
För man får väl inte göra stopp på vägen om man bokar hela sträckan?

Jag har själv letat efter biljetter från USAs fastland till Hawaii men det har varit helt rensopat i Business hela våren. Brukar det vara så tomt?

Jag har själv letat efter biljetter från USAs fastland till Hawaii men det har varit helt rensopat i Business hela våren. Brukar det vara så tomt?
Kort svar ja, jag har endast undersökt SFO/LAX. Har sett platser dyka upp kort inpå 4-12 dagar. Går att köpa biljetter för ganska bra priser nu. :)

Brukar knappt finnas något, man får vara glad om man hittar Economy.
Lägg till Vancouver som möjlig avreseort på västkusten så brukar det gå att hitta något med Air Canada.

• Gilla
Reactions: joa
Du kan även kolla United från EWR. Jag hittade för något år sedan platser i business ARN-EWR-HNL med SAS/ United. United flög B767-400 och hade flatbed i sin First som då blev bokad i på en business biljett. Fick visserligen göra en övernattning på utresan och då hinner man med en snabbis av New York om man inte varit där innan.

• Gilla
Reactions: joa
Du kan även kolla United från EWR. Jag hittade för något år sedan platser i business ARN-EWR-HNL med SAS/ United. United flög B767-400 och hade flatbed i sin First som då blev bokad i på en business biljett. Fick visserligen göra en övernattning på utresan och då hinner man med en snabbis av New York om man inte varit där innan.

Det är en bra rutt från Newark. United flyger också numera från Washington-Dulles (IAD), dock verkar det inte vara året runt. Det finns ocskå Houston (IAH), Denver och Chicago med United.

@palmen har rätt. Air Canada från Vancouver är ditt bästa val. Kolla inte bara HNL men också andra öar. Där finns en del.

Svår men inte omöjlig uppgift att hitta.

Last edited:
Det är så gott som omöjligt att hitta bonusbiljetter hela vägen för fyra personer, t.o.m. i ekonomi är det otroligt svårt att få ihop något vettigt. Räkna med att betala åtminstone en av delsträckorna, eller stanna på flera platser och därmed behöva ha ett helt häfte 2-4-1 eller en rejäl påse poäng.

Jag har bokat nästa sommars resa till Hawaii med 2 vuxna + 2 barn (8 och 6 år).

Att boka business gav jag snabbt upp då vi helt enkelt är för många i resesällskapet samt att vi vill stanna på fastlandet i USA både på dit och hemvägen. Har inte oändligt med poäng heller...

Det slutade med två open jaw bokningar med stopp i LAX på vägen dit och EWR på vägen hem.

GOT - CPH - LAX / EWR - CPH - GOT is SAS Plus

LAX - OGG / OGG - SFO - EWR i United eco

Utnyttjade både Fly premium för SAS bokning och 2-4-1 för United. Kanske en del waste av surt förvärvade poäng för att resa i ekonomi men när man ska iväg med hela familjen är målet viktigare än resan för oss...

Toppen