Redaksjonen
Medlem
Et av verdens mest eksklusive crusiseselskaper, det norske SeaDream Yacht Club, lanserte såkalte vincruise første gangen høsten 2014. I løpet av 2016 fortsetter satsingen med åtte nye cruise med vin fra anerkjente vin -og Champagneprodusenter, blant annet Baron Francesco Ricasoli fra Ricasoli og Clovis Tattinger fra Tattinger. – Vi er svært fornøyd med å kunne utvikle våre vinreiser. Vi er kjent for vår mat og vår personlige service, sier Jannicke Rognstad som er salgsansvarlig hos SeaDream Yacht Club. SeaDreams nye Wine Voyages skjer vår, somme rog høst og omfatter blant annet vinsmakinger med internasjonale kjente vineksperter og eiere av vingårder og ikke minsyt besøk på vingårder som måtte være i nærheten av havner hvor SeaDream Yacht Club legger til kai. – Siden vi har små grupper ombord muliggjør dette at vi kan besøke vingårder underveis, og disse produsentene er naturligvis også ombord. Vårt mål er å tilby det absolutt beste programmet i dette segmentet, sier Jannicke Rognstad.
Businessclass har snakket med Henrik Dahl Jahnsen som er kåret til Norges beste sommelier i 2014 og 2016 og som er kjøkkensjef hos Bølgen & Moi, Ny-Hellesund i Søgne om vinopplevelsen kan være god til sjøs.
– Disse produsentene er gode, men også store. For noen kunder vil nok kanskje store produsenter oppleves som mindre eksklusivt, men samtidig så er de jo kjent for sin stabile og høye kvalitet. Jeg tror det vil være viktig å sørge for at disse produsentene tar med seg flere av sine beste viner om man virkelig ønsker å imponere gjestene, sier Henrik Dahl Jahnsen.
– Vinsmaking til sjøs tror jeg definitivt kan være hyggelig, som alltid vil det være viktig med gode glass som lar vinen vise seg frem, poengterer Dahl Jahnsen.
Vi i BusinessClass synes vin, mat og gode opplevelser henger tett sammen. Har du noen erfaringer med slike vincruise?
Les mer >>

Businessclass har snakket med Henrik Dahl Jahnsen som er kåret til Norges beste sommelier i 2014 og 2016 og som er kjøkkensjef hos Bølgen & Moi, Ny-Hellesund i Søgne om vinopplevelsen kan være god til sjøs.
– Disse produsentene er gode, men også store. For noen kunder vil nok kanskje store produsenter oppleves som mindre eksklusivt, men samtidig så er de jo kjent for sin stabile og høye kvalitet. Jeg tror det vil være viktig å sørge for at disse produsentene tar med seg flere av sine beste viner om man virkelig ønsker å imponere gjestene, sier Henrik Dahl Jahnsen.
– Vinsmaking til sjøs tror jeg definitivt kan være hyggelig, som alltid vil det være viktig med gode glass som lar vinen vise seg frem, poengterer Dahl Jahnsen.
Vi i BusinessClass synes vin, mat og gode opplevelser henger tett sammen. Har du noen erfaringer med slike vincruise?
Les mer >>