Senaste nytt

Tidig morgonflight (Air Baltic från Tbilisi) - hur gör ni?

DHXSTHLM

Medlem
Hej BC vänner,

Här kommer en perfekt fråga till detta eminenta forum som kan så mycket.

Har en 0410 :)() flight från Tbilisi - Riga - Stockholm. Hur ska man göra för att få den flighten så smidig och smärtfri som möjlig? Följande parametrar är intressanta

-Är EBD och tror mig att jag har tillgång till lounge som jag läste var öppen 24/7.
-Flyger med Air Baltic.
-Har även bagage att checka in.

#Ska man boka hotell nära flygplatsen och sova till 0130 för att sen checka in?
#Ska man köra en helnattare i stan och sen åka ut vid 00-01 till flygplatsen och hänga i loungen?
#Har man som EBD tillgång till loungen i Tbilisi?
#Hur tidigt tror ni check-in / luggare drop diskarna öppnar? En gång har jag kommit fram cirka 4h tidigare och checkat in med mobilen men luggage drop öppnade inte förräns 2h tidigare. Vilket resulterade i att jag fick sitta i departure hallen i 2h... Vill gärna undvika detta nu denna gång.

Spännande annars med Georgien! Tips på restauranger välkomnas =)

• Gilla
Reactions: Gus
Hej BC vänner,

Här kommer en perfekt fråga till detta eminenta forum som kan så mycket.

Har en 0410 :)() flight från Tbilisi - Riga - Stockholm. Hur ska man göra för att få den flighten så smidig och smärtfri som möjlig? Följande parametrar är intressanta

-Är EBD och tror mig att jag har tillgång till lounge som jag läste var öppen 24/7.
-Flyger med Air Baltic.
-Har även bagage att checka in.

#Ska man boka hotell nära flygplatsen och sova till 0130 för att sen checka in?
#Ska man köra en helnattare i stan och sen åka ut vid 00-01 till flygplatsen och hänga i loungen?
#Har man som EBD tillgång till loungen i Tbilisi?
#Hur tidigt tror ni check-in / luggare drop diskarna öppnar? En gång har jag kommit fram cirka 4h tidigare och checkat in med mobilen men luggage drop öppnade inte förräns 2h tidigare. Vilket resulterade i att jag fick sitta i departure hallen i 2h... Vill gärna undvika detta nu denna gång.

Spännande annars med Georgien! Tips på restauranger välkomnas =)

För att minimera risken för problem och förseningar bör du om möjligt byta bolag från AirBaltic.
Du har inga förmåner hos AirBaltic genom Eurobonus. Code share avtalen med SAS är avslutade och de är inte ett StarAlliancebolag, så ingen lounge vare sig Riga eller Tbilisi.
Baggage kommer de att ta betalt för.

Se där, har man missat helt. Tack @pswe

Att sitta i en sunkig taxi-brousse i Madagascar i 12h med en qat-tuggande chaufför är att lida. Detta är ändå hanterbart. @Agö

Men ovanligt att behöva köpa till bagage för hela 35Euro! Det är nästa det som stör mig mest... :mad:

Tblisi har märkligt dåliga flygtider. De flesta flyg kommer o går mitt i natten eller VÄLDIGT tidigt på morgonen. Det är egentligen bara TK som har vettiga tider om man ska till/från Skandinavien.

• Gilla
Reactions: Gus
Tblisi har märkligt dåliga flygtider. De flesta flyg kommer o går mitt i natten eller VÄLDIGT tidigt på morgonen. Det är egentligen bara TK som har vettiga tider om man ska till/från Skandinavien.
Ukrainaian åkte jag med för något år sedan, mitt på dagen.

LOT flyger direkt Warszawa - Tblisi med byte till
Arlanda.
De är * A ( = lounge samt EB poäng) och säkerligen trevligare flygupplevelse än Air Baltic

LOT flyger/flög ganska små plan til Tblisi. Så det är inte heller så rolig upplevelse.
Samt att flygplatsen är ganska liten och det finns inte mycket på de.
Jag upplever att resorna till och från Tiblisi är inte så roliga och mycket lidande.
Men ett trevligt land när du är på plats.
Dock flyger Aeroflot på dagtid över Moskva, som är att föredra framför Ukrainaian. Med tanke på flygplatsen i Minsk.
Som *A håller jag nog med ok att TK kan vara bästa alternativet

Lot flyger en blandning av E175 och E195 till Tiblisi. Det är ett plan som i många avseenden är bättre än att sitta 3+3 in en gammal 737'a.

Lot flyger en blandning av E175 och E195 till Tiblisi. Det är ett plan som i många avseenden är bättre än att sitta 3+3 in en gammal 737'a.

Dom har kört den lilla och jag tycker det är lite tight i den då den ofta är välfylld. 737orna är ofta inte lika välfyllda. Det är nga år sen jag åkte med LOT ner.

Toppen