"The Pride of Africa"? En test av Kenya Airways Premier World (Business Class)

test

New member
En blandat kompott av intryck. Egentligen var det inget som var dåligt med upplevelsen - god mat med bra alternativ, rymlig och bekväm stol och vänlig personal, men det var inte heller något som stod ut eller verkligen imponerade. Biljetten var dock mycket prisvärd och i synnerhet i kombination med det förmånliga biljettpriset skulle jag…

Du har ret i at KQ (næsten) ikke prioriterer Skyteam Guld kort. Man bliver behandlet ens og skal selv gøre opmærksom på ret til Lounge access etc. I Nairobi blev jeg forleden nægtet adgang med den begrundelse at loungen var for lille....

Trevlig rapport. Min erfarenhet av KQ som i folkmun även kallas "the shame of Africa" Är att deras hårda produkt i C är ok men inte mer. Riktiga Businessclass stolar i C är ett plus. Men sträckorna i Afrika är ju generellt långa. Har råkat ut för driftstörningar i KQ och då har allt fallit som ett korthus. Ingen kompensation i någon form osv vid långa förseningar, otrevlig personal, m.m.

Tack för ett intressant och givande reportage - har undrat lite över KQ i och med att jag inte åkt med dem ännu.

Back