Torsi
Medlem
Tänkte dela med mig från min senaste flygning i First med Thai.
Thai släppte en hel del platser under maj fram tills juli och det gick enkelt att hitta första klass biljetter till Bangkok. Min ”orginal” resa var Bangkok med Thai via London för att sedan ha hemresan med Air India (ex etihad b777 med suites). Sedan ändrade jag resan igen för att ha destination Osaka istället för Bangkok så jag kunde maximera First flighter.
Sedan dök en Thai hemresa upp vilket passade perfekt med mina tider vilket också skulle göra att jag skulle undvika ett 4timmar stopp mitt i natten i mumbai vilket skulle kunna försämra min first upplevelse. Så tyvärr blev det Thai även på hemresan ävwn om jag var sugen på att testa på TATA gruppens renovering av Air India och etihads suites.
Flygningen började i Arlanda med ett stopp innan jag tog mig vidare till London för Champions League finalen och övernattning.
Flygningen med LOT var händelselös med en hel del Real Madrid supportrar.
Kvällen spenderades i UEFAs fan zone i centrala London då biljetterna till Wembley var pricey i sista minut.
En övernattning på Hilton Heathrow för att på morgonen traska över till flygplatsen.
Bagaget var redan inchekat hela vägen till Bangkok men gick till disken för att ta ut mitt wifi kort samt fick instruktioner för buggyn till loungen.
Då singapores first lounge var stängd fall valet mot United även om jag inte tycker det spelar någon roll mellan united och air canada speciellt under frukosten. Försökte att inte äta så mycket under loungebesöket utan spara mig till lunchen ombord.
Flyget var ungefär timmen försenad väl på planet blev jag ledd av en flygvärdinna som presenterade sig med sitt riktiga namn samt ett enklare smeknamn och det var denna flygvärdinna som senare var min kontaktperson under flygningen (3 flygvärdinnor 4 passagerar) personen hade gjort en background check på mig och hade hittat relevant småprat för att fördriva tiden. Fick en pyjamas från Boggi Milano som var luftigt samt ett amenity kit från Porsche i hardshell
Fick tyvärr ingen champagne då detta serverades i luften pågrund av tax rules men returflyget blev jag serverad champagne på marken.
LP Grande Siecle som många känner till.
Kabinen är ganska luftig för att vara 2024 och att planet endast är 2år gammalt men med dividern utdragen ser man ingen annan om man sitter på rad 1. Däremot är stolen en klar förbättring gentemot Lufthansas nuvarande.
Vet inte vem personen är som sitter på andra sidan planet men hon fick poliseskort vid landning.
Kaviar serveringen där man blev tilldelad 30g oscietra kaviar som endast var 2! dagar sedan produktionsdatumet. Fin presentation med is under burken i ett snäckskal om man nu vill ta sin tid utan att tappa tempen på rommen. 10/10
Förrätten 8/10 russin puren var smakhöjande.
Oxfilen var otroligt mör för att vara i luften och upplevdes som medium rare. 9/10
Under måltidsserveringen gick en flygvärdinna runt och fyllde på glasen ständigt med vatten, bra uppmärksamhet från personalen.
Lite ost på det hela, inget speciellt 5/10
Desserten 8/10 men här blev jag alldeles för mätt.
Ungefär efter desserten hade intagits hade det gått ~3h så jag valde att gå och borsta tänderna och ta på mig royal first dräkten. När jag väl kom tillbaka till stolen var det gjord till en säng utan att jag hade sagt till något.
Så fort jag satte mig på stolen så släckte personalen hela kabinen vilket var en detalj jag gillade. Och med detta breda säte var det inga problem att sova.
Sen när jag väl vaknade för att gå till toa så märkte jag att alla tofflor hade blivit utåtvända så man enkelt skulle kunna ta på sig när man kommer upp. Testade detta igen att lämna tofflorna innåt mot stolen och detta korrigerades av personalen. 10/10
Med ungefär två timmar kvar av flygningen serverades frukosten och detta görs enskilt beroende på när man väljer att vakna.
Under flygningen erbjöds tre olika frukostalternativ. Jag valde det söta alternativet vilket jag senare ångrade på grund av den stora mängd socker som redan intagits under lunchen. Frukosten var dock bra och törsten släcktes med mimosa som påfylldes omedelbart så fort glaset var tomt utan att jag behövde be om det.
Efter frukosten gick jag till toaletten för att byta om och borsta tänderna. Tillbaka vid min plats fann jag att stolen var uppfixad och ett nytt glas mimosa väntade på mig.
Flygpersonalen uppmärksammades flera små detaljer under flygningen. Efter varje toalettbesök städade de toaletterna, satte upp en ny papperssits och vek toalettpappret för att det skulle se fräscht ut. Innan landning tackade alla tre flygvärdinnor varje passagerare personligen för att ha valt Thai och utbytte några artiga meningar. Efter landning eskorterade en representant från Thai varje passagerare genom immigrationen och tog hand om bagaget från bandet till taxin.
Thai släppte en hel del platser under maj fram tills juli och det gick enkelt att hitta första klass biljetter till Bangkok. Min ”orginal” resa var Bangkok med Thai via London för att sedan ha hemresan med Air India (ex etihad b777 med suites). Sedan ändrade jag resan igen för att ha destination Osaka istället för Bangkok så jag kunde maximera First flighter.
Sedan dök en Thai hemresa upp vilket passade perfekt med mina tider vilket också skulle göra att jag skulle undvika ett 4timmar stopp mitt i natten i mumbai vilket skulle kunna försämra min first upplevelse. Så tyvärr blev det Thai även på hemresan ävwn om jag var sugen på att testa på TATA gruppens renovering av Air India och etihads suites.
Flygningen började i Arlanda med ett stopp innan jag tog mig vidare till London för Champions League finalen och övernattning.
Flygningen med LOT var händelselös med en hel del Real Madrid supportrar.
Kvällen spenderades i UEFAs fan zone i centrala London då biljetterna till Wembley var pricey i sista minut.
En övernattning på Hilton Heathrow för att på morgonen traska över till flygplatsen.
Bagaget var redan inchekat hela vägen till Bangkok men gick till disken för att ta ut mitt wifi kort samt fick instruktioner för buggyn till loungen.
Då singapores first lounge var stängd fall valet mot United även om jag inte tycker det spelar någon roll mellan united och air canada speciellt under frukosten. Försökte att inte äta så mycket under loungebesöket utan spara mig till lunchen ombord.
Flyget var ungefär timmen försenad väl på planet blev jag ledd av en flygvärdinna som presenterade sig med sitt riktiga namn samt ett enklare smeknamn och det var denna flygvärdinna som senare var min kontaktperson under flygningen (3 flygvärdinnor 4 passagerar) personen hade gjort en background check på mig och hade hittat relevant småprat för att fördriva tiden. Fick en pyjamas från Boggi Milano som var luftigt samt ett amenity kit från Porsche i hardshell
Fick tyvärr ingen champagne då detta serverades i luften pågrund av tax rules men returflyget blev jag serverad champagne på marken.
LP Grande Siecle som många känner till.
Kabinen är ganska luftig för att vara 2024 och att planet endast är 2år gammalt men med dividern utdragen ser man ingen annan om man sitter på rad 1. Däremot är stolen en klar förbättring gentemot Lufthansas nuvarande.
Vet inte vem personen är som sitter på andra sidan planet men hon fick poliseskort vid landning.
Kaviar serveringen där man blev tilldelad 30g oscietra kaviar som endast var 2! dagar sedan produktionsdatumet. Fin presentation med is under burken i ett snäckskal om man nu vill ta sin tid utan att tappa tempen på rommen. 10/10
Förrätten 8/10 russin puren var smakhöjande.
Oxfilen var otroligt mör för att vara i luften och upplevdes som medium rare. 9/10
Under måltidsserveringen gick en flygvärdinna runt och fyllde på glasen ständigt med vatten, bra uppmärksamhet från personalen.
Lite ost på det hela, inget speciellt 5/10
Desserten 8/10 men här blev jag alldeles för mätt.
Ungefär efter desserten hade intagits hade det gått ~3h så jag valde att gå och borsta tänderna och ta på mig royal first dräkten. När jag väl kom tillbaka till stolen var det gjord till en säng utan att jag hade sagt till något.
Så fort jag satte mig på stolen så släckte personalen hela kabinen vilket var en detalj jag gillade. Och med detta breda säte var det inga problem att sova.
Sen när jag väl vaknade för att gå till toa så märkte jag att alla tofflor hade blivit utåtvända så man enkelt skulle kunna ta på sig när man kommer upp. Testade detta igen att lämna tofflorna innåt mot stolen och detta korrigerades av personalen. 10/10
Med ungefär två timmar kvar av flygningen serverades frukosten och detta görs enskilt beroende på när man väljer att vakna.
Under flygningen erbjöds tre olika frukostalternativ. Jag valde det söta alternativet vilket jag senare ångrade på grund av den stora mängd socker som redan intagits under lunchen. Frukosten var dock bra och törsten släcktes med mimosa som påfylldes omedelbart så fort glaset var tomt utan att jag behövde be om det.
Efter frukosten gick jag till toaletten för att byta om och borsta tänderna. Tillbaka vid min plats fann jag att stolen var uppfixad och ett nytt glas mimosa väntade på mig.
Flygpersonalen uppmärksammades flera små detaljer under flygningen. Efter varje toalettbesök städade de toaletterna, satte upp en ny papperssits och vek toalettpappret för att det skulle se fräscht ut. Innan landning tackade alla tre flygvärdinnor varje passagerare personligen för att ha valt Thai och utbytte några artiga meningar. Efter landning eskorterade en representant från Thai varje passagerare genom immigrationen och tog hand om bagaget från bandet till taxin.
Attachments
Last edited: