Senaste nytt

Thai byter plan… Nedgraderas från First till Business

NoahS

Medlem
Försökt söka runt men hittar inte riktigt någon solklar info.

18 timmar innan avgång så byter thai till gamla modellen av sina 777-300er och de säger att de inte kan ändra i bokningen. Är det så att SAS kan hjälpa till i det här fallet eller är det bara att åka med i business och se glad ut?

Resan är som sagt påbörjad. Detta är hemresan det handlar om. Finns en alternativ rutt där first finns tillgänglig samma dag.

Försökt söka runt men hittar inte riktigt någon solklar info.

18 timmar innan avgång så byter thai till gamla modellen av sina 777-300er och de säger att de inte kan ändra i bokningen. Är det så att SAS kan hjälpa till i det här fallet eller är det bara att åka med i business och se glad ut?

Resan är som sagt påbörjad. Detta är hemresan det handlar om. Finns en alternativ rutt där first finns tillgänglig samma dag.
Det är upp till Thai att hjälpa dig, operating carrier.

EG261/2004 Gäller inte om du flyger från BKK vill jag säga med 90% säkerhet

Jag ringde Thai:s kundtjänst och efter 1 timme i kö så sa de bara att de inte kunde hjälpa mig då det var en poängbokning och SAS var de ända som kunde ändra i den… Aja det var synd

Tyvärr stämmer det.

EG261/2004 gäller för alla passagerare som
- reser från en flygplats inom EU
- och för alla passagerare som reser in till ett EU-medlemsland med ett EU-baserat flygbolag om du inte har fått assistans i avreselandet.

Tror tyvärr det är rätt kört. Min egen erfarenhet av att försöka få hjälpa av Thai kundtjänst, tillochmed i situation då T&C klart är på min sida (cancelled full-flex biljett som ska återbetalas) är att det är väldigt tungt.

Jag gissar att de ekonomiska problemen de haft under lång tid bidrar till detta. Ett företag jag numera undviker, jättetråkigt då jag haft min främsta First upplevelse med dom.

Tyvärr stämmer det.

EG261/2004 gäller för alla passagerare som
- reser från en flygplats inom EU
- och för alla passagerare som reser in till ett EU-medlemsland med ett EU-baserat flygbolag om du inte har fått assistans i avreselandet.
Gäller inte, Thai är inte ett EU-baserat flygbolag.

Aja skitsamma, det var synd. Tack så mycket för era svar. Får se om de kan göra något på flygplatsen men räknar absolut inte med det.
Flygplatsen har mer möjlighet att hantera. Kolla upp alternativ direkt nu innan du kommer ut till flygplatsen så du har dom redo, det sista Thai Personalen vill är att göra en F pax upprörd.

Jag har fått en TG C klass (SAS Award) ombokad på flygplatsen när det var en 1,5h försening från Thai till Cathay som är i en annan allians. SÅ med det sagt, åk ut i god tid till flygplatsen. Kanske 6h innan och hävda din rätt att bli ombokad i First (Antingen på LH, LX eller SQ som är i samma allians).

Toppen