Senaste nytt

Thai Airways eller Finair Business till Bangkok

v00peter

Medlem
Hej
Hoppas jag valt rätt tråd...
Efter snart 20 år som frekvent resenär där jag nyttjat bonuspoäng till familjen har jag har tröttnat på att behöva pussla, leta och anpassa sig för att hitta business-bonusbiljetter för 4 st. Det gick väl an när det bara var min fru och jag (dvs hitta 2 biljetter), men de hade jag fått betalt för allt letande efter bonusbusinessbiljetter hade jag nog kunnat sluta jobba nu. Efter en längre resa förra året på bonusbiljetter med familjen har jag "bara" 600 000 Eurobonuspoäng kvar. Att hitta en bra rutt i business för familjen till BKK (från GOT) utan att behöva hälsa på alla nationaliteter i Europa och Asien är allt för tidskrävande. Och det här med bonusbiljetter inte har det blivit lättare i och med Skyteam. Så, nu lägger jag ner det här med att leta bonusbiljetter där man behöver trixa och ge kall på sin tid. Fullt möjligt att det finns någon där ute i världen som är en fena på att hitta bra bonusbiljetterm, men jag är då inte den människan. Nu kommer jag köpa mina businessbiljetter och åka de sträckningar som jag vill och de datumen jag vill. Så, efter denna tämligen långa inledning undrar jag vilket av Finairs och Thai airs businessklass ni skulle välja om ni åkte från CPH eller ARN till BKK? (SAS var för dyrt)

Beror väl på vad du föredrar. Finnair innebär ett stopp från både ARN och CPH medans Thai flyger direkt. Thai har dock gamla 777-300 från CPH som tydligen skall vara rätt sletna och Thais A350 från ARN är väl halvsleten den också. Gillar du fräschare plan så är det nog Finnair som gäller. Prisbilden verkar mer attraktiv med Finnair dessutom.

Toppen