Senaste nytt

Thai Airways Check-in på Arlanda

Peter-K

Ny medlem
För THAI (TG) flyg, vet någon om det är möjligt att lämna bagage vid en automatisk disk på Arlanda innan incheckningsdisken öppnar (tidigare än 3 timmar)? Jag försökte idag, det är möjligt att skriva ut bagageetiketten. Gick först till *A Lufthansa gruppdisk, de sa att det borde vara möjligt och guidade mig till SAS "bag drop" eftersom de fortfarande hanterar THAI men SAS personal sa att det inte är möjligt eftersom de inte längre gör det *A. väntade 2 timmar senare, det var SAS agenten som kontrollerade mitt bagage.

Incheckningen för Thai sker väl i egna diskar, de med högst nummer alldeles bortanför SAS-området? De diskarna används väl typiskt för olika long haul-bolag vid olika tider på dagen. D.v.s. du checkar inte in i SAS-diskarna. Då är det nog bara möjligt att droppa bagage under den tid då det är öppet och står "Thai" på skylten, är min gissning. Om sedan Thai råkar använda SAS Ground Handling spelar ingen roll, för de har uppenbarligen bara köpt tjänsten "incheckning under x h före flygningen".

Det är ungefär samma sak som att droppa bagage till en SAS-flygning på outstation med en flight per dygn, där incheckningen sköts av Menzies eller Swissport eller något annat handlingbolag. Du kan normalt inte checka in SAS-bagage om samma personer 4-5 h innan står i en annan disk och hanterar något annat flygbolag.

Toppen