Senaste nytt

Test av Amex Centurion Lounge Hong Kong

RobHK

Medlem
Efter att ha varit på Pontus ett par gånger så var det då dags att testa min första ”riktiga” Amex lounge, vid gate 60 i HKG Terminal 1.

IMG_1839.JPG

Däremot håller inte loungen med en meny av rätter som man beställer, utan det verkar bara gälla för de som faktiskt har Centurion kort och inte fattiglappar som mig som har Platinum. So far 1-up för Pontus.

Istället server man en lunch buffe mer i linje med en bättre vanlig lounge, typ som Cathay lounger.

IMG_1840.JPG

Maten håller hyfsad kvalite, men är väldigt kinesisk:

IMG_1841.JPG

Jag är inte mycket för att dricka varken på flygplats eller flygplan, men jag vet att många andra här på forumet är. De har två öl på fat, var farligt nära att ta en Asahi, då det är en av mina favoriter, men jag höll mig till Zero. I övrigt såg det ut såhär:

IMG_1842.JPG

IMG_1843.JPG

Överlag gillar jag maten mer på Pontus, men lokalen var trevligare och betydligt större här i Hong Kong. Gillar man Kina-käk skulle jag säga att det är ungefär lika mycket för pengarna i båda loungerna. Ska nämnas att det även fanns ett par rum där man kunde sitta ostört och jobba samt en dusch. Överlag en trevlig gratisprodukt, men hade jag tillgång till Cathay lounger också så hade jag nog nästan föredragit att gå dit.

Dörren för de få som har, vad som nu för tiden är det riktigt exklusiva kortet:

IMG_1846.JPG

Några bilder till:

IMG_1847.JPG

IMG_1848.JPG

IMG_1849.JPG

Trevlig recension. Tack!

Jag gillar verkligen loungen. Helt ok mat, bra urval i baren och WG Emperor Sencha (mitt absoluta favoritte). Dessutom fräscha duschrum. Vill man duscha är det en god idé att skriva upp sig direkt vid ankomst eftersom det kan vara kö.

Toppen