Senaste nytt

TAP:s lounge i Lissabon - Dåligt beteende!

Efter att tidigare postat min kommentar i fel tråd så lägger jag, på uppmaning från annan medlem, nu upp min sura erfarenhet av TAP:s businesslounge här i Star Alliance-forumet.

Jag åkte på Business-biljett från Lissabon för ett par veckor sedan. När jag skulle gå upp i TAP:s lounge vid 22:30 för att käka lite (för att slippa äta mitt i natten) är den stängd. Helt låst och tillbommad! Den ska vara öppen till midnatt. Jag bankar på glasdörren, en anställd på flygplatsen knackar och kikar in genom glasväggen (ser att det rör sig där inne) men ingen öppnar. När jag letar upp en TAP-disk så ser jag till att de ringer in till Loungen som då "vips" meddelar att de är öppna. När jag kommer upp så står de en kille där och hävdar att de varit öppna hela tiden och att jag inte gått nog nära sensorn på dörren!!!!!! Allt mat och all dryck är bortplockad från buffen. En ängslig kvinna kommer ut och undrar vad jag vill ha från köket. Jag är vid det laget galen av ilska och stormar ut innan jag får ett utbrott.

Jag tror att personalen helt enkelt stängde loungen för att göra en tidigare fredagkväll. I fortsättningen kommer jag att undvika TAP.

Vad är era erfarenheter?

Nu var det några år sedan jag åkte med TAP till Afrika, men då var loungen öppen rätt så sent, men tyvärr har jag upplevt flera lounger runt omkring i världen som "fular" lite mot slutet: plockar bort mat och dryck en bra bit innan stängning. Så inte ovanligt i min erfarenhet, och tyvärr inte bara något TAP skulle göra. Men jag har inte mött stängda dörrar.

Jag hade nog också varit mest irriterat över "osanningar".

@Peter Lundberg flög du med TAP också? Vad tyckte du om dom onboard isåfall? Som jag skrev i den andra tråden där jag föreslog att skapa en ny tråd så skall jag skriva om mina 4 flygningar denna veckan. Dock har det varit en sån blandning av högt och lågt att jag nog måste smälta det hela först.

@Peter Lundberg flög du med TAP också? Vad tyckte du om dom onboard isåfall? Som jag skrev i den andra tråden där jag föreslog att skapa en ny tråd så skall jag skriva om mina 4 flygningar denna veckan. Dock har det varit en sån blandning av högt och lågt att jag nog måste smälta det hela först.
Har snart en resa med dem så du får gärna utveckla dina intryck...

I morse bokade jag en resa till Brasilien med TAP i business. Nu har jag förvisso inga positiva erfarenheter från dom tidigare men då har jag åkt i ekonomi. Det låter som att man ska ha fortsatt låga förväntningar.

Har en resa till Lissabon i augusti och får återkomma om intrycket då. Men djävligt trist beteende i vilken världsdel som helst.....

Kasst beteende at TAP att stänga loungen tidigt utan att meddela det. Känns dock inte riktigt som en händelse värd att få ett raseriutbrott över. TAP's lounger brukar inte erbjuda något större i matväg, förutom lättare plockmat, såvida inte det har ändrats i samband med att den nya loungen har öppnat.

Kasst beteende at TAP att stänga loungen tidigt utan att meddela det. Känns dock inte riktigt som en händelse värd att få ett raseriutbrott över. TAP's lounger brukar inte erbjuda något större i matväg, förutom lättare plockmat, såvida inte det har ändrats i samband med att den nya loungen har öppnat.
Kommer med lite mer om detta senare, var där 2 ggr denna veckan om än bara 5 minuter idag. Mycket mat och dryck, men mycket konstigt för oss nordbor.

Toppen