Senaste nytt

Tallin hittar inte platser som finns på sas.se

ucce

Medlem
Har en 2-4-1 bokning till arn-cph-ord i juli i c. Vid tidpunkten för bokningen fanns inga platser på närmaste anslutningsflighten arn-cph 1330, så jag fick boka en tidigare (950). Nu har det dock dykt upp platser i både eco och plus på sas.se 1330 (står inte hur många kvar så jag antar att det är många, minst två iaf som jag behöver) så jag tänkte att det skulle vara enkelt att ändra för 150kr pp. Men icke. Tallin ser inte denna tillgänglighet? Det är 1.10 mellan landning i cph och flighten till ord, så det ska inte vara några problem med mct.

Någon som varit med om detta tidigare? Huaca eller testa att ringa vanliga bokningen? Var lång kö dit så jag orkade inte för studen, men vill minnas att de ändå inte befattar sig med 2-4-1.

• Gilla
Reactions: Gus
Har en 2-4-1 bokning till arn-cph-ord i juli i c. Vid tidpunkten för bokningen fanns inga platser på närmaste anslutningsflighten arn-cph 1330, så jag fick boka en tidigare (950). Nu har det dock dykt upp platser i både eco och plus på sas.se 1330 (står inte hur många kvar så jag antar att det är många, minst två iaf som jag behöver) så jag tänkte att det skulle vara enkelt att ändra för 150kr pp. Men icke. Tallin ser inte denna tillgänglighet? Det är 1.10 mellan landning i cph och flighten till ord, så det ska inte vara några problem med mct.

Någon som varit med om detta tidigare? Huaca eller testa att ringa vanliga bokningen? Var lång kö dit så jag orkade inte för studen, men vill minnas att de ändå inte befattar sig med 2-4-1.

Hände mig för några dagar sedan. La på och ringde upp.

Det är bara Tallinn som hanterar 2-4-1.
Kan vara married segment som spökar, har du testa söka ARN-CPH-ORD dina datum, finns det något då? Bara för att det finns flighter A-B behöver inte dessa gå att boka i en A-B-C bokning.

Provade att ringa igen och de hittade fortfarande inget. Finns tyvärr inga awardplatser cph-ord den dagen så jag kan inte testa det. Frågade dock specifikt om married segments och de sa att de inte tillämpade det på sas-flighter

Provade att ringa igen och de hittade fortfarande inget. Finns tyvärr inga awardplatser cph-ord den dagen så jag kan inte testa det. Frågade dock specifikt om married segments och de sa att de inte tillämpade det på sas-flighter
Testa att ringa dom och fråga om att bara boka ARN-CPH på de flighter du vill åka och se om det fungerar (dvs blanda inte in någon ändring av redan befintlig bokning du gjort).

Nu har jag fått nån sorts klarhet i detta efter att ha provat alla förslag ovan.

Enligt Tallin är sträckorna ARN-CPH och CPH-ORD sammankopplade ("linked") i deras system, vilket man inte kan ändra den ena utan att ändra den andra. detta skulle enligt dem innebära att andra sträckan skulle gå tillbaka in i inventory så fort den första ändras. De ser alltså inventoryt precis som jag när de endast söker arn-cph, men inte när de försöker ändra min befintliga bokning.

De vill dock inte kalla det married segments, och säger inte heller att detta är något nytt.

Personligen känner jag dock att något är lurt. För de gör ju nämligen sökningen och säger att den flight jag vill ha (1330) är full, kommer fram till att min nuvarande arn-cph (955) är den enda de kan se, eftersom nästkommande flight (1515) innebär att jag kommer landa för sent. Hade regeln varit exakt som de säger, borde inte antingen inte velat söka eftersom det ändå är "linked, alternativt inte sett 1515 heller med samma logik.

Hur menar de att det inte är married segments? Det där är väl ändå definitionen på married segments? Eller har jag fattat fel?

Ja det tycker jag också, men jag upplever som sagt också att det är något som inte riktigt stämmer här. De påstår t. ex att 1330 flighten är nästan utsåld även i revenue, men det stämmer ju inte heller. Känns som att de hittar på saker för att förklara varför det inte går

Funderar på att ringa guld-kundservicen och se om de fattar, även om de inte kommer kunna göra själva bokningen

Toppen