Senaste nytt

Ta sig till och från hålor i Botswana på bästa vis

oxxax

Medlem
Nästa år är en safari till Botswana bokat, och jag vill gärna klara av flygbiljetterna så att man kan lägga det åt sidan. Afrika är inget jag brukar åka till och jag skulle gärna få lite tips från er som vet vad som är bra respektive inte bra när det gäller att ta sig dit. Jag kan på ITA Matrix se att det ligger på ca 35k, men vilken rutt är smidigast, och vilket bolag har bäst produkt? Hur borde man välja att åka för att göra det så smidigt och bra som möjligt?

1. Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  2. Var är din destination? Slutdestinationen är Kasane i Botswana, men hem från Maun i samma land.
  3. När vill/behöver du resa ut? Vi behöver anlända till Kasane den 16/2-2018.
  4. När vill/behöver du komma hem? Vi behöver vara tillbaka från sportlov senast den 24/2-2018, men vi vill åka från Muan den 22/2-2018.
  5. Hur länge vill du vara borta? -----
  6. Hur många personer som skall resa? Vi är 4 vuxna och 2 barn (11 resp 7 år vid resan).
  7. I vilken kabinklass? Business
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst Star Alliance, men om prisskillnaden är stor duger naturligtvis annat.
  9. Vad är din budget? (per person) ca 35k/person
  10. Vad är det viktigaste för dig? Ett skönt säte ligger överst på listan, men få legs, bra flygtider och korta väntetider är också uppskattat.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Tiden är dessvärre knapp, så vi får nog hoppa över det.

• Gilla
Reactions: Gus
Du kan søge CPH-GBE-CPH og CPH-MUB-CPH på en online maskine, f.eks. hipmunk.com og sortere dine kriterier der. Vigtigt er der at købe indenrigsbilletterne separat, da hovedbilletterne bliver langt dyrere hvis du vælger at inkludere small-legs. Som @agehall siger, er det godt at have is i maven. Du er meget tidlig ude og der er næppe promotions der rækker så langt

Last edited:
Toppen