Senaste nytt

Ta med stort bagage inom Europa med SAS

Kajsan

Medlem
Någon på Businessclass skrev för x år sedan om incheckning av något stort, typ en stol eller två som inhandlats i landet långt borta. Har rest men aldrig checkat in något oversized. Kan man som specialbagage får med sig något i storlek av en stor oöm tavla/bordsskiva (150x70x10 cm), vikt cirka 10 kg på planet - eller hur gör man? Mellanlandning i Stockholm på väg till Spanien och ingen light-biljett.

Det borde man kunna tycker jag även om jag aldrig provat det själv. Men de har ju tex cyklar och hanggliders som sådant man kan välja direkt i formuläret, och det känns som de är värre.

Tänk dock på att du måste registrera det i förväg på biljetten. Det går *inte* att komma till incheckningen och langa fram det, utan det måste vara förbokat. Det kan i teorin gå om det både finns plats och det är en snäll person i disken, men räkna inte med det..

Jag har tagit hem en stor tavla från Spanien till Sverige, inga problem. Du måste meddela SAS att du har skrymmande bagage innan du kommer till flygplatsen. I min bokning stod det måtten på tavlan.

Tack för svar, då blir det nog ett försök. Har givetvis kollat SAS sida, utan att googla som föreslagits tidigare i tråden.

Fann vid första försök inga måttbegränsningar o bad därför om assistans av er alla. Så, tack.

Toppen