Senaste nytt

Tågtider Köpenhamn, Kastrup

Nån som kan ge en fingervisning; om man ankommer schengen med incheckat bagage - hur lång tid behöver man från flygets ankomst till tågets avgång på Kastrup? Tack :)
 

Link

Medlem
Nån som kan ge en fingervisning; om man ankommer schengen med incheckat bagage - hur lång tid behöver man från flygets ankomst till tågets avgång på Kastrup? Tack :)

Beror helt på humöret på ground crew cph, har varit med om att ha suttit på tåget med tre incheckade väskor tjugo minuter från flygdörrarna öppnades. Har även stått vid bagagebandet i 90 minuter och svurit.
 

FQTV

Medlem
Varierar rätt mycket. Men ofta väntetid.
Kolla på liknande flighter eller samma flight tidigare dag så får du en uppfattning.
Länk: Arrivals
Fördelen med CPH är att det går fler tåg...
 

squeezen

Medlem
Nån som kan ge en fingervisning; om man ankommer schengen med incheckat bagage - hur lång tid behöver man från flygets ankomst till tågets avgång på Kastrup? Tack :)
Min erfarenhet generellt är att incheckat alltid sabbar ens plan. Skulle bedömma snittet jag väntar till ca 20 minuter, vid bandet. Dvs jag har tagit mig av planet genom terminalen.

utan incheckat är det sjukt smidigt oftast. Gjort från plan till tåg på 8 min, non-schengen när jag kom från istanbul. Då var jag svettig iofs när jag kom fram
Och fick springa genom teeminalen.
 
Kan rapportera att det gick bra. Klev ur planet 15.10 och hinner med tåg 15.42 inkl hämtat bagage och toalettbesök

Troligtvis delvis pga att jag ankom med ett plan som skulle vändas snabbt (TAP från LIS, avgång 15.40 igen) så att dom var snabba med avlastningen och delvis pga att det är lördag eftermiddag och lite mindre trafik på flygplatsen.
 
Toppen