Senaste nytt

Swiss Dubai till Muscat

PILOTEN

Medlem
Jag funderar på en First award (eurobonus) med LH till Dubai och sedan vidare till Muscat med LX. Anledningen är framförallt för att testa Swiss business eller First men även för att jag aldrig varit i Muscat.

Jag skulle helst åka Swiss First. Är det möjligt på något sätt, annars får det bli business? Jag vet att First inte finns tillgängligt för EB men går det att uppdradera på något sätt?

Någon som har erfarenhet av den korta flighten?

Jag har flugit en sådan kort sträcka med British Airways ett par gånger, Abu Dhabi-Muscat, flygningen är väldigt kort det brukar inte vara mer än 30 till 35 minuter i luften om man inte behöver cirkla över Dubai på återvägen. Det är en ganska cool take off dock med en 777 som inte är i närheten av fullastad man riktigt rycks upp i luften vi start på väldigt kort start sträcka.

Muscat är annars en trevlig destination mer genuint Arabiskt än Dubai, Abu Dhabi eller Doha då det inte är i närheten så exploaterat som nämnda städer.

Det går som sagt inte att används EuroBonus för Swiss First. Det går dock att köpa en D-klass och uppgradera men det känns som en dålig affär.

Att åka Swiss First på denna korta sträcka kommer troligtvis inte ge någon större upplevelse.

Du kan buda på en uppgradering, men det har bara varit tillgängligt på biljetter som är utställda på Swiss ticket stock.

Det kostar ca 6 000kr t/r att köpa.

Toppen