Senaste nytt

Swiss A340 renovering klar till februari?

Hej,

Jag har bokat en bonusresa till Tokyo i Swiss Business till februari 2018. Resan sker med en Airbus 340-300. Swiss har som bekant annonserat att kabinerna i de fem kvarvarande A340:eek:rna bolaget använder på long-haul ska renoveras under 2017-2018. Skillnaden mellan den gamla och nya kabinen är kanske inte jättestor, men knappast heller försumbar. Jag undrar därför:

- Är det någon som vet mer kring tidslinjen för renoveringen, dvs när man kan förvänta sig att den nya kabinen erbjuds på rutten ZRH-NRT?

- Om renoveringen inte hinns med, vad är då ett bra alternativ? Det finns idag tillgänglighet på Thai First från MUC-BKK och sen Thai business från BKK-NRT men resan är 8 timmar längre och som jag förstått det sker etappen i First på en Boeing 747 som inte är helt uppdaterad?
- Lufthansa First kanske är värt att vänta på, men det är ju inte aktuellt förrän efter årskiftet då dessa släpps. Vet någon om tillgänglighet på andra bolag släpps löpande?

Tack på förhand och tack för ett bra forum.

//Haddock

Hej jag fick detta svar för några månader sedan från Swiss premium travel customer service:

Thank you for your patience.

I just followed up on my information request and received the answer that the retrofitting will take place in 2018.

As of the moment the refurbishment is scheduled to start in March 2018 and to be completed by summer.

I hope that this information is helpful to you.

We look forward to welcoming you on board again.

Toppen