Hej! Hoppas någon här kan hjälpa mig. Har googlat otroligt mycket på detta senaste dagarna, men är inte riktigt övertygad att jag kommer känna mig trygg...
Denna månad fick jag ett svensk pass istället för mitt danske. Eftersom mellannamn står annorlunda i Sverige, har dom flyttat mitt mellannamn från Firstname till Lastname.
På mitt danska pass heter jag First: Kristian Lundgaard Surname: Jensen
På mitt svenska pass heter jag First: Kristian Surname: Lundgaard Jensen.
På Skatteverket står Lundgaard som mellannamn.
Vi bokade en bonus resa t/r CPH-MIA CUN-CPH. Ditt med SAS och hem med Turkish. SAS kan därför inte ändra namn på biljetten.
ESTA och APSIS tänkte jag använda mitt svenska pass, da mitt danske löper ut i juni månad.
MEN på SAS biljetten står Lundgaard på firstname.
Kommer jag få problemer? Ska väldig snabbt ha beställd ett dansk pas (Krångligt och dyrt) om jag inte bara kör på utan att ändra något. Någon som har erfarenheter med det? SAS säger dom "rekommendera".. Bajs svar
Denna månad fick jag ett svensk pass istället för mitt danske. Eftersom mellannamn står annorlunda i Sverige, har dom flyttat mitt mellannamn från Firstname till Lastname.
På mitt danska pass heter jag First: Kristian Lundgaard Surname: Jensen
På mitt svenska pass heter jag First: Kristian Surname: Lundgaard Jensen.
På Skatteverket står Lundgaard som mellannamn.
Vi bokade en bonus resa t/r CPH-MIA CUN-CPH. Ditt med SAS och hem med Turkish. SAS kan därför inte ändra namn på biljetten.
ESTA och APSIS tänkte jag använda mitt svenska pass, da mitt danske löper ut i juni månad.
MEN på SAS biljetten står Lundgaard på firstname.
Kommer jag få problemer? Ska väldig snabbt ha beställd ett dansk pas (Krångligt och dyrt) om jag inte bara kör på utan att ändra något. Någon som har erfarenheter med det? SAS säger dom "rekommendera".. Bajs svar