Senaste nytt

Strul med bokning hyrbil via SAS hemsida

plover

Medlem
Hej, har försökt boka en hyrbil i inloggat läge i några dagar för en kommande resa till ATL. Kommer inte längre än till att kilcka iväg beställningen, men sedan blir det
samma felmeddenande "Något gick snett" och så händer ingenting mera utan jag för börja om. Har kontaktat guldsupporten, men de svär sig fria från allting som inte har med flygresorna att göra. Har provat både Chrome och Edge, men ingen skillnad. Någon som har några tips för deras erbjudande var ju bra samt att jag får lite poäng.
OBS detta är betalbokning, ingen bonushyrbil.

Tack för alla tips

Tack för detta, ingen framgång där heller, jag har rapporterat den till SAS guldsupporten som överraskande nog skickade ett mejl och sa att de felanmält saken. Förut kunde man ju boka AVIS eller Hertz direkt med någon EBG-kod - är det fortfarande kvar för då kan jag köra den vägen och claima poängen i efterhand.

Tack för detta, ingen framgång där heller, jag har rapporterat den till SAS guldsupporten som överraskande nog skickade ett mejl och sa att de felanmält saken. Förut kunde man ju boka AVIS eller Hertz direkt med någon EBG-kod - är det fortfarande kvar för då kan jag köra den vägen och claima poängen i efterhand.
Har du provat via dator eller mobil? Jag har tidigare vid problem med dator fått igenom via mobilen (iPhone).
Osäker på om systemet kräver bokning via hemsidan, det står någonstans att det krävs, men samtidigt framgår PC-koden i bekräftelsen så kanske går det direkt hos Hertz men jag har inte vågat chansa.

Vilka datum och med vilket bolag försöker du boka med? Jag provade boka med Sixt via hemsidan upphämtning (ATL 2/1) och det gick bra att både boka och avboka.

Last edited:
Boka aldrig Hertz via SAS då ingår inte förmånerna såsom fri andra förare kostade oss 1500SEK i UK i somras. Claimade till SAS som hänvisade till det finstilta där de friskriver sig från ALLT ansvar.

Hej hej, @Anton Clausen; jag försöker boka 18-19 Jan, ATL ett dygn med AVIS som har lite olika deals, men det spricker tyvärr för mig, oavsett device som jag använder. @Sir Karlsson; misstänkte väl det, tack för info :)

Boka aldrig Hertz via SAS då ingår inte förmånerna såsom fri andra förare kostade oss 1500SEK i UK i somras. Claimade till SAS som hänvisade till det finstilta där de friskriver sig från ALLT ansvar.
Tvivlar inte på din upplevelse men känner inte igen den från mina hyror.
Var en period då det inte gick att lägga in Hertz medlemsnummer på bokningssidan, det ledde bl.a. till att stationerna inte såg status, men visade man status löste det sig på plats.
På bokningssidan marknadsförs Hertz program och förmånerna nämns.
Att SAS inte hanterar ditt claim kan jag förstå men kan tycka att de borde hänvisat till Hertz. Vad svarade Hertz?

Hertz hänvisar till SAS där jag bokat inga förmåner vid bokning via 3e part, budorden gäller här med. Har inte bokat hyrbil via SAS efter detta och kommer inte att göra det heller.

Toppen