Var nära att jag tvingades till mitt första ombordköp igår, hade bokat lite tight med tanke på att SAS nästan alltid landar 15 minuter tidigt på OSD-ARN så hade jag bokat med typ 5 minuters marignal till kl1414 X2K söderut från Stockholms C men denna gång blev det sen ankomst så jag kom ur kärran kl1408 och bokade raskt av men eftersom jag har Telia så fick jag givetvis Edge på ARN...
Så att boka kl1417 från Arlanda i mobilen gick ju inte...
Väl framme vid SJs disk i Skycity så har SJ två personer bakom disken vara vde nena bara kollar biljetter och den andra säljer.
Det var en enda person före så jag frågade lite försynt om det skulle kunna gå att lösa men fick bara svaret att de bara har en kassa men den (ursäkta uttrycket) dumma kossan i biljettkassan sa bara det är ändå ingen idé eftersom tåget det är fullbokat...
Jag sa då att då får jag väl köpa biljett ombord och killen vid biljettkontrollen säger det kostar 100 kronor extra. Då blev jag lite upprörd med tanke på att klockan var 1415, sa bara "ser det ut som jag bryr mig?" han öppnade och jag kom med det halvfulla tåget. Top notch SJ!
Sen var det givetvis ingen biljettkontroll efter ARN eftersom de har kontrollen i Skycity. Så jag hann i lugn o ro köpa biljett från Sto C...
Biljettköp ombord kan vid enstaka tillfällen vara bra... Sen skulle jag vilja sparka fruntimret i biljettkassan i Skycity.