Senaste nytt

Strejkvarsel till jul i London - SAS Connect

Borde väl gälla alla Connects flighter? Eller har Comnect crew som är baserade i Sverige med svenskt fack också?

De anställda tvingas sova i sina bilar på Heathrow då SAS vägrar betala hotel för sina anställda.

Jag får heller inget hotell betalt av min arbetsgivare när jag slutar jobbet utan TVINGAS åka hem och sova. Skandal!

Svältlöner har de anställda också enligt artikeln.......

Borde väl gälla alla Connects flighter? Eller har Comnect crew som är baserade i Sverige med svenskt fack också?
Ja de har i princip samma avtal som SAS Scandinavias flygande personal jag tror det skiljer lite i arbetstider och det är att Connect arbetar lite fler timmar, samt skillnad på ingångslönerna.

Suck, ännu en gång så ska strejken riktas mot Svensson som väntat hela året på sin julresa, denna gång till och från GB. Hur kan de inte förstå att man måste få med sig folket för att en strejk ska bli lyckad? Lägg strejken över hela Almedalsveckan istället så blir det fart.

Påminner om att utlysta strejker i Storbritannien ganska ofta ställs in eller skjuts upp när man närmar sig det utlysta strejkdatumet (ibland i ett väldigt sent skede), även om förhandlingarna inte har kommit i mål.

Suck, ännu en gång så ska strejken riktas mot Svensson som väntat hela året på sin julresa, denna gång till och från GB. Hur kan de inte förstå att man måste få med sig folket för att en strejk ska bli lyckad? Lägg strejken över hela Almedalsveckan istället så blir det fart.
Strejk under Almedalsveckan med denna regeringsuppsättning? Låter som inskränkning av strejkrätt är tillbaka på menyn, grabbar! ;)

Ja de har i princip samma avtal som SAS Scandinavias flygande personal jag tror det skiljer lite i arbetstider och det är att Connect arbetar lite fler timmar, samt skillnad på ingångslönerna.
Ja SAS Connect tvingas sova i sina bilar på flygplatsen och har svältlöner.

Så det borde vara rätt stor skillnad........

Toppen