Senaste nytt

Strawberry Presentkort, när syns betalningen?

mrestes

Medlem
Någon som vet när betalning med presentkort syns online? Använde ett presentkort både söndag och måndag (igår och i förrgår). Men onlinesaldot på presentkort har inte ändrats.

Har nu gått en vecka utan att online saldot på kortet har ändrats. Min gissning är att det är deras IT som är fel och kronorna jag spenderade finns inte kvar. Och problemet är mitt eftersom jag kan inte kontrollera hur mycket är kvar. Kan inte tänka mig att deras IT haverier skulle resultera i extra pengar till min fördel.
Men jag tänker inte klaga direkt hos dem i så fall det är mot alla odds så att det är ett fel som gynnar mig.

Nu är jag använt presentkort på hotellet så har saldot online uppdaterats i princip omgående. Dock så är det en speciell, manuell, process att dra pengar från presentkortet… Så jag hade varit väldigt tyst om det där om jag hade varit du…

Strawberry har ändrat saker som gjorde programmet och redan intjänade poäng mycket sämre för mig. Känner lite skadeglädje att deras usla IT system sträcker sig till kvittering av deras presentkort. Fick ut nästan 6600 sek från ett presentkort på 5000. Så fort jag har använt mina sista gamla poäng kommer jag att endast använda dem i nödfall, och då via hotels.com. strawberry MC är nu uppsagt.

Toppen