Senaste nytt

Strategi med amex och extrakort

Snafidafi

Medlem
Har i dagsläget eurobonus amex med mig som huvudinnehavare och frugan som extra.

Kampanjen där man nyligen fick 100k poäng för att signa amex om man inte varit kund förut fick mig att tänka.

Borde vi inte bara omväxlande köra amex i ett av av våra namn där den ena har det fysiska kortet och den andra blippar sina köp med kortet i mobilen. Därefter kan man efter karantänen utnyttja dessa signup-erbjudanden?

Någon som gör såhär? Finns några hinder?

Att ha ett extrakort räknas inte som att vara ”kortinnehavare”, så ni kan värva varandra var sjätte månad.

• Gilla
Reactions: Gus
Har i dagsläget eurobonus amex med mig som huvudinnehavare och frugan som extra.

Kampanjen där man nyligen fick 100k poäng för att signa amex om man inte varit kund förut fick mig att tänka.

Borde vi inte bara omväxlande köra amex i ett av av våra namn där den ena har det fysiska kortet och den andra blippar sina köp med kortet i mobilen. Därefter kan man efter karantänen utnyttja dessa signup-erbjudanden?

Någon som gör såhär? Finns några hinder?
Bryter mot Amex T&C så om du vill riskera att helt sabba din möjlighet att framöver nyttja amex så är det en bra idé. Annars, tänk om, tänker rätt, håll dig inom deras T&C.

Toppen