Jag är helt med Herr
@Berglund gällande Boston. En utomordentlig härlig stad, där mycket har hänt på senare åren:
1. Boston/Cambridge är om jag minns rätt tvåa gällande riskkapital efter Silicon Valley:
Xconomy: Boston VC Continues Surge in Q1; Here are the Top 10 Deals Mycket spännande bolag på gång, med fokus på bland annat biotech. Inte så konstigt med tanke på M.I.T på andra sidan av Charles River.
2. Ett antall större bolag har flyttat sitt HQ till Boston (GE är ett av dom, men det är kanske inte ett bra täcken

)
These Are The 100 Largest Companies In Massachusetts - Zippia
Staden har jobbat aktivt med att möjliggöra för bolag att flytta till "Seaport"
3. Beantown är nästan lika med "Sportstown USA". Tänk Bruins, Celtics, RedSox och Patriots
4. Jag tror det finns över 50 universitet och högskolor inom "The Greater Boston Metropolitan Area" som är en del av stadens hjärna och hjärta
Sedan kommentaren från
@HenrikE gällande CPH. Några saker att komma ihåg:
1. Vi har en evig diskussion om prissättning från Danmark. Det verkar som den danska köpkraften är mycket högre med tanke på snittpriser. Så yielden för SAS är nog bättre:
Eviga diskussionen om prissättning av biljetter med avresa från Köpenhamn / København | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
2. Den norska marknaden är viktig för SAS, och anknytningar från Norge till CPH är nog mer lönsamma för SAS. Det är bara att titta på Stavanger-Sola (SVG) med 5-6x per dag till CPH, medan man har svårt att få ihop 1x per dag till ARN. Bergen (BGO) är samma sak.
3. Om jag minns rätt, så finns det ca 80m människor inom 75min flygtid från CPH. Det gör det inte från ARN. Jag tycker ha läst att runt 20% av den interkontinentala trafiken från CPH är den tyska marknaden. Svårt att tänka mig att den skulle flytta med till ARN.
Jag tror vi som bor i Storstockholm/Mälardalen överskattar vår egen "importance" ibland. Om det var lönsamt att öppna flera direktrutter från Arlanda hade någon (inklusive SAS) redan gjort detta.