Senaste nytt

Stopp i Taipei på 6h?

Capa

Medlem
7 timmar är gränsfall på att åka till stan eller ej. Kvalitetsmässigt är loungerna någonstans mellan SAS och Lufthansas Europalounger, så inte så där himla kul. Några timmars sömn låter mer lockande.
Ja lite så.. Det blir väl BR Infinity (har Häegen Dazs) eller SQ lounge (ska ha något bättre mat). Kollade Plaza Premium Lounge nu och de har privata dubbelrum man kan hyra - 6h för motsvarande 1600 SEK. Det är ett alternativ. Vi landar 16:05 lokal tid och flyger vidare 23:25. Svårt att bedöma, man vill ju inte vara helt slut när man kliver på 15h i Eva Air Business Class heller :)
 

Davvelavve

Medlem
Var i Taipei nyligen på morgonen och infinity loungen var så full så jag blev hänvisad till The club eller något som är i EVAs regi. Mindre lounge men det var samma frukost som i andra loungen samt det fanns en dusch. Singapore Airlines lounge öppnar vid 11 tiden om jag inte minns fel.
 

Link

Medlem
Lyfter tråden igen då vi har 7h layover på vägen hem från Tokyo i januari. Jag har förstått att 7h är för lite för att åka in till Taipei och tillbaka. Vilka lounger är det som gäller och kan man hålla sig upptagen med lounge-hopping i 7h på TPE? Har läst mig till att ingen av loungerna är något vidare tyvärr. Vi åker EVA Business Class. Är det värt att försöka få ett rum på Plaza Premium Lounge för att vila/sova en stund? Eller bara att bänka sig i loungen och läsa en bra bok? :)
På sju timmar så hinner du besöka Zhongli Night Market, tunnelbanan direkt från flygplatsen eller Taxi.
 
Toppen