Senaste nytt

Stockholm - Singapore 2-4-1 December/Januari

Här kommer - efter några års medlemskap och tyst läsandet - mitt första inlägg :)

Jag och tjejen vill till Singapore över jul och nyår. Jag har 170.000 EB-poäng just nu men kommer komma upp i 190.000 i november. 2-4-1 finns. Vi har flygit First och Business Class med Thai och skulle gärna vilja testa något nytt den här gången, helst Lufthansa via Frankfurt. Eftersom deras First dock inte släpps förrän två veckor innan vill vi boka ett "backup-flyg" ifall vi inte får tag på bättre biljetter så tätt inpå.
Det enda jag kunde hitta på United.com var med Air China via Peking och inte direkt trevliga restider (upp till 30 timmar).
Har ni några bättre förslag för mig?

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm, Arlanda
  2. Var är din destination? Singapore
  3. När vill/behöver du resa ut? 22:e december +/- 1 dag
  4. När vill/behöver du komma hem? Måste vara tillbaka senast 7:e januari, alternativt tidigt den 8:e (innan kl 0900)
  5. Hur länge vill du vara borta? --
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Business class eller First
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 170.000 EB-poäng (2-4-1) men kommer komma upp i 190.000 i november
  10. Vad är det viktigaste för dig? Kortare restid på hemresan
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? i Peking/Hong Kong alternativt någon annan intressant stad på vägen dit om möjligt, men absolut inget måste eller prioritet
 

Magnus_K

Medlem
Sista tiden när jag kollat på Singapore så har det kommit upp en massa Swiss.
Dock verkar det blivit mindre tillgänglighet på LH F, innan kunde man hitta det hela tiden.
Rent generellt tror jag det är väldigt begränsat med biljetter kring jul/nyår.
 

Taggen

Medlem
Du är för sent ute för att boka bonusplatser i first och business över jul nu för att få en rimlig routing. Visst, Air China som du nämner men det är nog också allt. Kollade Expertflyer och över jul är omöjlligt att hitta First och även business är svårt. Inte värledens bästa routing tidsmässigt nedan men ni får testa en massa nya bolag i business class. :) Inte alla förunnat att flyga SQ Business Class på självaste julafton.
Ut:
23/12 ARN-ZRH SAS SK605 07:20 - 09:45
23/12 ZRH-PEK SWISS LX196 12:30 - 05:15
24/12 PEK-SIN SINGAPORE AIRLINES SQ805 08:45 - 15:20

Hem:
5/1 SIN-PVG SINGAPORE AIRLINES SQ826 01:15 - 06:30
5/1 PVG-ZRH SWISS LX189 09:50 - 15:40
5/1 ZRH-ARN SAS SK1606 19:25 - 21:50

Det är så långt jag kommer. Det ställer till det att 6-7 jan är över en helg med färre flyg därför så är det redan den 5:e som det bär av hemmåt.
 
Toppen