Senaste nytt

Stockholm - Mexico City T/R 4.200 SEK - Oneworld [Economy Class]

Om någon känner att semesterdagarna lyser med sin frånvaro men trots det vill festa till det.
Här har vi en resa som inkluderar partyfredag i London samt en partylördag i Mexico City i härliga Maj-månad.

(Är medveten om att det går att ta sig billigt till LAX (2.500 SEK med Lufthansa (endast carry-on) och sedan vidare till MEX för drygt 2.000 SEK men då är det separata biljetter och allt det innebär.)

Här landar du lagom in på småtimmarna i London. Helt perfekt för en blöt utekväll och när du känner dig nöjd så tar du dig tillbaka till flygplatsen för avfärd med partybussen till Mexico City där du landar lagom till lördagsmiddagen. Sen efter lite härligt gott mexikanskt käk så kör du party hela natten och är utvilad och klar lagom till lunch dagen efter då det är dags för hemfärd.

Själva tanken är såklart att du festar tillräckligt hårt att du glömmer bort att du faktiskt sitter i economy..

mex.png

Last edited:
Om någon känner att semesterdagarna lyser med sin frånvaro men trots det vill festa till det.
Här har vi en resa som inkluderar partyfredag i London samt en partylördag i Mexico City i härliga Maj-månad.

(Är medveten om att det går att ta sig billigt till LAX (2.500 SEK med Lufthansa (endast carry-on) och sedan vidare till MEX för drygt 2.000 SEK men då är det separata biljetter och allt det innebär.)

Här landar du lagom in på småtimmarna i London, perfekt för en blöt utekväll och sedan tillbaka till flygplatsen för avfärd till Mexico City där du landar lagom till lördagsmiddagen. Sen kör du party hela natten och är utvilad och klar vid lunch dagen efter för hemfärd igen.

Själva tanken är att du festar tillräckligt hårt så att du glömmer bort att du faktiskt sitter i economy..

Visa bifogad bild 70667

Economy bakis på långflygning...Ajaj, been there, done that, no more

Aldrig livet jag skulle gjort denna resa om jag måste resa i ekonomiklass. Nu är ju jag gammal och du förmodligen i partyåldern, men i alla fall.

Posten är skriven med glimten i ögat, men det kanske är svårt över internet..
Kanske för lite smileys. :p

(Jag dricker knappt alkohol själv numera, väldigt sällan. Därutöver är jag verkligen inte någon partynisse heller.
Besöker någon form av nattklubb kanske två, tre gånger per år - max.
Skulle dock aldrig falla mig in att gå ut i Sveriges nattliv nuförtiden sett till hur det ser ut här i landet.)

Last edited:
Om någon nu funderar på att genomföra detta så är 1h15min ganska kort tid för byte i Dallas med allt vad pass och tull medför. Det finns förvisso ExpressConnect som tar hand om de passagerare med kortast anslutningstid genom passkontrollen men jag skulle nog fundera en extra på om jag ville chansa. Men om man dessutom lyder (det skämtsamma) rådet om att bedöva skräcken av ekonomiklass med en rejäl fylla kan inresan i USA ta betydligt längre tid. Utöver det vet jag inte hur mycket dricka man får ombord på American innan man måste börja betala.

Men grundpriset tror jag trots allt är ganska bra för att vara till Mexico City.

Nu vet jag inte hur gammal du är @Ultra Magnus, men läs presentationstråden av medlemmar så kommer du se att det vimlar av 80 - 90 talister här inne. :rolleyes:

Haha, Nu menar jag kanske inte direkt den biologiska åldern. Det finns gott om 20ish trötta gubbar här. Om du läser resten av trådarna så ser du att är alltför få? skildringar av resor av typen som trådskaparen tipsar om.

Det var mer ett skämt från min sida. Kanske inte framgick så tydligt.

Haha, Nu menar jag kanske inte direkt den biologiska åldern. Det finns gott om 20ish trötta gubbar här. Om du läser resten av trådarna så ser du att är alltför få? skildringar av resor av typen som trådskaparen tipsar om.

Det var mer ett skämt från min sida. Kanske inte framgick så tydligt.
Dagens 20-åringar åker jorden runt i First och festar på planet :)

Toppen