Senaste nytt

Stockholm - Manila: Juni - Sept + Okt - 6-12 månader

Smuffe

Medlem
God afton kära medlemmar!

Som rubriken lyder så gäller detta två returresor och således kommer jag plinta ned varsina två frågeställningar här nedan.
Jag uppskattar verkligen er hjälp nu när jag gick bet på ett kanonpris med Singapore Airlines för c:a 17'400 SEK så ni får gärna komma med förslag på antingen en av resorna eller båda två.
Ni har ju annat att göra. :)

Here we go!

• Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Manila
  • När vill/behöver du resa ut? 13-17/6 2017
  • När vill/behöver du komma hem? 4-8/9 2017 (Måste vara i Stockholm 8/9 pga bröllop 9/9)
  • Hur länge vill du vara borta? Enligt ovan datum
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? Business (Ger Premium Economy snarlika poäng pga billig BIZ är det ok)
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? Jag hittade Singapore Airlines för strax över 17400 SEK så det är
    min smärtgräns.
  • Vad är det viktigaste för dig? 1: Poängintjäning 2: Kabinfaktor 3: Pris
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Finns det ett hutlöst billigt pris till
annanstans, exempelvis Hong Kong, Bangkok, Shanghai, Singapore
eller liknande där jag kan ansluta med billigaste möjliga de sista
3-4 timmarna till/från Manila så är jag öppen för förslag.
Cebu Pacific och en del andra bolag kostar inte mer än mellan
1000-1800kr extra r/t.

• Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Manila
  • När vill/behöver du resa ut? 4-13/10
  • När vill/behöver du komma hem? Öppen biljett, men någon stans mellan 6-12 månader.
  • Hur länge vill du vara borta? 6-12 månader beroende på pris.
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass?
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) Jag hittade Singapore Airlines för strax över 17400 SEK så det är min smärtgräns.
  • Vad är det viktigaste för dig? 1: Poängintjäning 2: Kabinfaktor 3: Pris
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Finns det ett hutlöst billigt pris till
annanstans, exempelvis Hong Kong, Bangkok, Shanghai, Singapore
eller liknande där jag kan ansluta med billigaste möjliga de sista
3-4 timmarna till/från Manila så är jag öppen för förslag.
Cebu Pacific och en del andra bolag kostar inte mer än mellan
1000-1800kr extra r/t.

Bakgrunden till dessa två resor är att jag bor i Manila men har åtaganden som jag behöver göra i Sverige och jag tänkte dra in ett nytt guldkort under dessa resor.
Mitt guldkort hos Turkish går ut i april och SAS har riktigt bra poängintjäning hos andra bolag än om jag hade valt SAS mellan Stockholm och Hong Kong i business.

Hade priset med Singapore Airlines legat kvar på c:a 17400 SEK så hade jag fått ihop 34200 EB- poäng per resa i bokningsklass D. Nu ligger det på runt 21000 SEK.

• Vet någon om man kan statusmatcha Turkish Elite (*A Gold) till ett One World (EJ Air Berlin) eller China Airlines/Etihad och på så sätt få in en hel del miles genom att boka business class via dessa bolag till hutlöst billigare priser så är det ett alternativ, så länge intjäningen är snarlik med Singapore Airlines D-klass till SAS EB.

Tack för all hjälp och fortsatt trevlig kväll!
/Smuffe

Inte direkt svar till dina krav men Turkish Airlines har Business class kampanj från London till Manila för ca 1.375 GBP (ca 14.200 SEK) inkl. skatter.

Förköpskrav: 7 dagar
Min/Max stay: 3 dagar / 6 månader
Köpa senast: 2017-SEP-08
Gäller för avresa mellan:
Kod:
PERMITTED 
   17JUN17 THROUGH 13JUL17 
OR 15AUG17 THROUGH 13DEC17 
OR 28DEC17 THROUGH 20MAR18 
OR 10APR18 THROUGH 31MAY18 
ON THE FIRST INTERNATIONAL SECTOR. SEASON IS BASED ON DATE OF ORIGIN.

Screenshot20170904 03 TK.png

Toppen