Senaste nytt

Stockholm - Halmstad: Slutsålt med pengar, men det finns biljetter för poäng!?

ZipZap68

Medlem
Ska åka till Halmstad på fredag, men när jag försöker boka, så finns inga lediga biljetter:
1756133308331.png

Men om jag istället väljer att betala med Poäng:
1756133553217.png

Är detta en bugg? Känns väldigt konstigt. Sen är jag inte så sugen på att vaska 38K poäng för att en inrikes...

Var med om samma till Vasa i påskas men betydligt dyrare poängbiljetter så testade inte vad som hade hänt om man försökt boka.

Mycket spännande. Jag ser samma sak i appen, men på hemsidan står det utsålt även på poängbiljetter.

Ska åka till Halmstad på fredag, men när jag försöker boka, så finns inga lediga biljetter:
Visa bifogad bild 167902

Visa bifogad bild 167907

Är detta en bugg? Känns väldigt konstigt. Sen är jag inte så sugen på att vaska 38K poäng för att en inrikes...
Pröva boka, gissar det är full C klass. När du bokar poängresa med full tillgänglighet som detta är "cashbiljett for points" står priset i pengar på kvittot. Gjorde det senast jag gjorde det.

Visa bifogad bild 167902

Visa bifogad bild 167907

För att förtydliga det @simon_says91 påpekar, det där är ju "köp vanliga biljetter för poäng". Regelrätta bonusplatser har en guldplupp på sig och kostar ett fast pris (5 000 per väg i Go och 10 000 poäng i Plus). Om du kan köpa vanliga biljetter för poäng men inte för pengar, låter det som en bugg.

Just det! Att man har platsgaranti som Diamond hade jag missat! Det är ju inte direkt så att det gör reklam för det när man söker på ett flyg som är fullt...

Nu ringde jag in och bokade! Väldigt bra förmån! För mig i varje fall. Inte lika bra förmån för den stackaren som inte får följa med...

Det är bland annat därför som EU har infört tydliga regler kring vad det ska kosta flygbolaget att neka nägon att få flyga trots biljett.
Också därför flygbolagen tar bra betalt för en "garanterad plats" på fullbokat flyg. Minns en full C klass på SK903/SK904 som jag bara skulle med för jobbets skull. Var väl typ 45 000 SEK..

Toppen